mirjamvanslooten.reismee.nl

Ik bin er or!

Allereerst: iedereen heeeeeeeel erg bedankt voor alle lieve cadeaus en berichten in het boek! Echt superlief! Ik zal het zeker vaak gaan inkijken. Ook iedereen bedankt voor alle mailtjes, smsjes en krabbels die ik deze dagen heb gekregen. Het doet me echt goed dat jullie zo aan me denken! Blijf zo doorgaan!

Wink

Dus.. Daar zit ik dan, in Ierland! Ik ben gisteravond rond 10 uur aangekomen. De reis ging goed, nadat ik eerst mijn vluchtformulieren in de auto had laten liggen toen we al op Schiphol stonden. ( dat soort streken zullen jullie zeker niet missen!

Tongue out
) Het afscheid nemen was moeilijk en de tranen konden natuurlijk niet uitblijven! In het vliegtuig had ik het ook moeilijk, maar zodra we landden in Dublin, was dat gevoel grotendeels weg en ik had er echt zin in! Vanaf het vliegveld moest ik een bus naar Galway pakken. Dus ik kon mijn megagrote koffer het hele vliegveld over sjouwen, maar de bus had ik zo gevonden! In de bus had ik Grainne ( mijn hostmum ) al een paar smsjes gestuurd over hoe laat ik zou aankomen. Ik kreeg maar niks terug van haar, dus ik werd al zenuwachtig. Na 3 en half uur kwam ik aan op het station in Galway en er stond niemand voor me! Ik belde Grainne en zij vertelde dat ze al ongerust was, omdat ze niks van mij gehoord had! Wat bleek nou, ik was het land/net nummer voor mijn smsjes vergeten te zetten! Echt typisch weer iets voor mij dus! Ze was er binnen een half uur dus toen konden we naar mijn nieuwe huis in Barna. Dat is ongeveer een kwartiertje vanaf Galway zelf. Het huis is net zo gaaf als dat ik al zag op google streetview! Niet te groot, maar wel erg mooi! Ik heb een eigen slaapkamer die best groot is. Ook heb ik een eigen badkamer die aan mijn slaapkamer grenst. Tegenover mijn kamer is mijn eigen private sitting room met tv! Dus ik heb zeker genoeg ruimte voor mezelf! Wat dat betreft zit ik hier wel goed! Grainne en Eoin zijn erg aardig. Toen ik gisteravond aankwam stond er pizza en brood en salade voor me klaar. Ik heb een eigen plek in de koelkast voor al mijn eten ( lunch ), en ik moet dan doorgeven aan Grainne wat ik wil hebben, dan koopt zij het! Ze zijn echt heel aardig. De kids sliepen gisteravond al, dus die heb ik vanochtend ontmoet. Daniel en Isobel waren al om 6 uur beneden! Daar werd ik wel wakker van, want mijn slaapkamer is beneden. Alle andere au pairs slapen met oordoppen in, dus daar verdaag ik ook wel aan. Daniel was een beetje verlegen en ging gelijk weer verder met tv kijken toen we elkaar ontmoetten. Isobel is erg schattig. Ze was eerst verlegen, maar ze ging steeds meer dingen vertellen aan me. Alex is ook erg verlegen, maar zo’n schattig kind! Na de lunch gaat Grainne Galway in om me rond te leiden. Ook heeft ze al uitgezocht waar de protestante kerk staat! J Nou, dat was het wel weer zo’n beetje. Ik heb foto’s toegevoegd zodat jullie een idee van mijn kamer kunnen krijgen!

Liefs Mirjam

Nog 15 daagjes...

Wauw. Ik heb net even op de kalender gekeken en na een snel rekensommetje kwam ik er achter dat ik al over 15 dagen wegga! Dus dan is het helemaal zo gek nog niet dat mijn moeder steeds bezig zit over wat ik moet meenemen naar Ierland, aangezien ik volgende week in Engeland ben! ( Waar ik overigens wel heel veel zin in heb!
Laughing
) Ja, het is nu echtechtecht allemaal. Ik moet langzamerhand al beginnen met het afscheid nemen van mensen. Een afscheidsfeestje wordt hem niet meer, aangezien veel mensen op vakantie zijn. Dus wie me nog wil zien, moet maar gewoon met me afspreken
Wink
. Vanmiddag ga ik nog even naar mijn grote vriend de tandarts toe, zodat ik daar hopelijk een half jaar niet meer heen hoef. Verzekeringgedoe is ook bijna rond. Het moeilijkste wordt nog om mijn koffer in te pakken. Want probeer maar eens een half jaar in een koffer te stoppen waar maar 15 kilo in mag! Alles is dan klaar en dan is het wachten op 2 september...

Het is definitief!

Nou, het wordt nu wel heel erg echt! De match is nu definitief, ik zal 6 maanden doorbrengen bij de familie Gleeson in Barna ( Galway ). Ik heb er nog steeds heel veel zin in, al denk ik soms: waar begin ik aan?! Ik begin me te realiseren dat 6 maanden evengoed ook lang is. Gelukkig leven wij in het moderne Nederland, dus lang leve het Internet!

Laughing

Ik vlieg vrijdag 2 september vanaf Amsterdam om 15.00u. Dan zal ik in Dublin arriveren om 15.40u. ( In Ierland is het een uur vroeger.) Vanaf daar moet ik nog 2 uur reizen met een bus/trein rechtstreeks naar Galway. Daar zal de familie me opwachten.

De laatste voorbereidingen zijn nu begonnen. Verzekering uitzoeken en mijn inmiddels (mega grote ) koffer is besteld en binnen gekomen!

Maar, nu ga ik eerst genieten van mijn vakantie! Dus, 2 weekjes Italie en een midweekje Londen. En tussendoor nog even werken, voor wat extra zakgeld voor Ierland!

Wink

Owja, als je op de hoogte gehouden wilt worden, vul dan even je mailadres in, dan krijg je automatisch een mailtje bij elk nieuw verhaal!

We'll keep in touch!

Match?

Hoi allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten, is het mijn plan om voor 6 maanden naar Ierland te vertrekken en daar te gaan werken als au pair. Dit plan spookt al 2 jaar rond in mijn hoofd en nu ik mijn opleiding heb gehaald lijkt het me de perfecte kans!

Het is al bijna zeker dat ik een match met een gezin heb! Ze wonen in Barna (Galway) (precies de plek waar ik heen wou

Wink
). Galway ligt in het westen van Ierland aan de zee. Er is dus een haven en een strand, zodat ik me toch een klein beetje op Urk kan wanen!

Het gezin bestaat uit :
Moeder Grainne
Vader Eoin
Daniel (bijna 5)
Isobel (3)
Alex (14 maanden)

Ik heb al gebeld met het gezin en een aantal keren geskyped, het klikt en ik heb er heel veel zin in!

Laughing
Het is nu wachten op een definitieve bevestiging zodat ik kan beginnen met de voorbereidingen. Erg spannend, maar ik kijk er wel naar uit!

Zodra ik meer informatie heb, laat ik het jullie weten!