mirjamvanslooten.reismee.nl

Finding my way in Ireland

Hoi iedereen!

Ik heb nu al genoeg te vertellen, dus ik maak er maar een verhaaltje van, zodat ik het niet vergeet!
Ik had vanochtend al vroeg mn wekkertje gezet, zodat ik naar Middelkoop kon luisteren!

Wink
En ik lag gisteravond pas laat, dus ik moest me er vanochtend wel echt voor zetten! Maargoed.Vanochtend een rustig ochtendje gehouden en na mijn lunch ( half 2 ) besloot ik om Barna in te gaan. Het was namelijk prachtig mooi weer en geen wolkje aan de lucht! Ik had voor de zekerheid wel een paraplu mee die ik van Grainne gekregen had. Grainne had me verteld hoe en waar ik moest lopen om bij het strand te komen, maar zoals jullie weten ben ik hopeloos in de weg vinden en het verschil tussen links en rechts zodat ik maar gewoon begon te lopen. Toen ik in Barna aankwam, bezocht ik delokale supermarkt en die is echt megaduur!
Surprised
De goedkoopste reep chocola kost 2 euro en een bus pringles wel 3 euro. Ik vond de pier al snel en het is heerlijk om de zeelucht in te ademen! Erg mooi en rustgevend, al stond er een flinke wind. Ik wou het 'silver' strand vinden, dus ik begon maar te lopen. Ondertussen kregen we af en toe een par druppels regen, maar het viel mee. Ik had al zo'n dik uur gelopen toen ik een pad naar beneden zag. ( het is hier een en al heuvel. ) Ik was halverwege het pad naar het strand toen het echt begon te gieten!! Ik pakte mijn paraplu en die was kapot! Dus daar stond ik, in de stromende regen. Ik zocht mijn beschutting onder een boom, maar dat hielp niet veel.
Tongue out
Ik was net aan het bedenken of ik naar het strand door zou lopen, of dat ik een uur terug zou lopen naar huis. Toen stopte er opeens een auto naast mij met een man erin met zijn dochter. De man vroeg of ik een lift nodig had. Normaal gesproken stap ik nooooooooit bij vreemde mensen in een auto, maar deze mensen leken echt heel aardig, zodat ik het besloot aan te gaan. De man bracht me terug naar Barna. Alle mensen zijn hier overigens heel erg aardig. Iedereen begroet elkaar. En nu zit ik lekker aan een kop thee in mijn zitkamer home alone aan het kijken. Want ja, ik heb alle netten hier op tv, zodat ik heel de dag films enzo kan kijken.
Laughing

De kinderen raken trouwens nu wel aan me gewend. Isobel (3) is erg schattig. Ze vraagt steeds aan mij: Can you say colouring book? of: Do you know my father Eoin?Dani ( Daniel, 5 ) is nog een beetje verlegen en vraagt via zijn vader dingen aan mij. Alhoewel, vanmiddag vroeg hij of ik samen met hem 'The curse of the black pearl' wil kijken. Hij is helemaal wild van Toy Story en Pirates of the Carribean. ( Groot verschil, ik weet het. ) Alex ( 16 maanden ), is nog steeds heel erg verlegen. Morgen begint mijn werkweek. Grainne blijft deze week thuis zodat ik een beetje kan wennen aan de routine! Je spreekt Grainne trouwens uit als Grohnia. Zoiets

Tongue out
. En Eoin als Owen. Het zijn beide typisch Ierse namen.

Ik kijk nu naar buiten en de lucht is weer prachtig blauw. Het Ierse weer...

Reacties

Reacties

Lucianne

Wat leuk dat we (ik) je zo kan volgen!
Wel skril dat je zo instapte! Je hebt het wel luxe hoor! Echt gaaf! Jammer dat de chocola en chips zo duur is, das toch wel 1 van de belangrijkste dingen die je MOET hebben! :D Maar dan heb je weer het geluk dat Grainne al je behoeften voorziet! Veel succes met de kids, ik denk dat ze je wel snel genoeg als een echt familie lid zien! :D Enjoy!

je tantetje

Sukkel!!! Foei foei je controleerd toch eerst je paraplu! Hahahahahaha

Maar niet meer bij vreemden instappen hoor! Dan maar nat, straks tref je een verkeerde! Wel een typisch Mirjam verhaal... och och

karin

wat aol jie nouw uut !!!!!!!!!!
moeten wij op je brommen , maar ja dat friste wel effen lekker op oejoe whahaha
succes met je eerste werkweek je tante karin begint deze week ook aan haar eerste werkweek in de vis
spannend

Geja

Dat heb je weer even leuk neer geschreven! Kon ikzelf wel zijn in je verhaal! Ben net zo hoor! Misschien wel omdat we allebei blond zijn?
Dikke poes van ons!

margreet

Verbazingwekkend Mirjam ,dat je zo bij een vreemde instapt .
Ik dink dat we dan eerdaags maar een nieuw chocalade pakketje op moeten sturen wel!
liefs

alie

jHe Mirjam net de foto's bekeken en de verhaaltjes gelezen ,leuk doe je wel voorzichtig gr van ons allemaal

Bertine

Oh, oh wat klinkt het supergaaf! Die kinderen zijn binnen de kortste keren helemaal wild van je! Het komt vast goed van de week! Succes!!

Jelle Boos

Heeey Mir!:D

Ik heb je site ook gevonden en ga je zeker volgen. Leuk om te lezen hoe het is en hoe het met je gaat:)
Top dat het je bevalt..

x

Jacolien

haha...lekkere doos ben je ook! :p maar ik zou het ook doen hoor (bij een ander instappen in de stromende regen) We moeten ook aan ons haar denken natuurlijk haha.. Ik lees je blog met plezier trouwens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active