mirjamvanslooten.reismee.nl

'Al' 4 dagen hier!

Hee iedereen,

Daar was ik weer.. Ik heb nu een beetje meer een beeld van het leven hier!Ik heb nu 2 dagen gewerkt, al was de moeder wel thuis en ik moet zeggen: het is heel erg wennen.. De kids zijn leuk hoor, die zijn echt lief! Isobel zei vanochtend zelfs: I love you! Ze is nu al een beetje mijn favoriet zegmaar!

Wink
Met Daniel is het een ander verhaal. Hij gaat de ochtenden naar school, maar 's middags kijkt hij de hele middag tv in de zitkamer. En daar mag verder dan niemand in komen. Als hij zn zin niet krijgt, wordt hij heel opstandig. Moet wel oppassen met hem dus! Wat me alleen heel erg tegenvalt is dat ik hier echt als de au pair wordt beschouwd! Er wordt gewoon gezegd: 'we don't need you now, you can go to your room.' En dat wordt eigenlijk wel gezegd zodra de vader in huis komt. Ik eet ook niet echt samen met het gezin. Meestal word ik geroepen als ik avondeten mag nemen ( dat is al de kinderen al op bed liggen ). En 's ochtends eet ik zelfs aan een andere tafel dan het gezin! Dat voelt wel erg afstandelijk, moet ik echt aan wennen! Mijn hostmum and hostdad zijn wel heel erg aardig. Eoin heeft bijvoorbeeld alle bustijden voor me opgezocht en heeft een kaart van Galway voor me geregeld. Grainne gaf me zelfs deze middag vrij! Ik ben vanmiddag namelijk met een andere au pair (jawel, een Nederlandse! ) de stad in geweest. Dat was wel heel erg leuk, weer even uit het huis weg!
Wink
Verder heb ik ook al veel andere au pairs gemaild, dus ik hoop dat ik snel een social life hier krijg, heb ik wel nodig! Want tot nu toe zit ik dus als mijn werkdag is afgelopen (5 uur ) op mijn kamer totdat ik ga slapen. Niet veel aan dus. Ben ook zeer blij als ik 's avonds mailtjes kan beantwoorden en met mensen kan skypen enzo!
Wink
Ik was van plan om hier 's avonds naar school te gaan om Engelse lessen te nemen, maar dat verhaal gaat ook niet meer door. Het is hier 's avonds niet veilig om te fietsen en ik moet naar de stad toch wel een half uur fietsen.. School is namelijk van 6 tot 10. En om 's avonds in het donker nog naar huis te fietsen vind ik toch wel eng! Grainne raadde me dat ook af, dus dat wordt niks.. Er gaan per dag maar 5 bussen naar Galway ofzo en de laatste bus rijd om 6 uur! En een taxi kost ongeveer 16 euro, dus dat zie ik al helemaal niet zitten!
Tongue out
Dus de komende weken zal ik elke avond wel thuis zitten. Het gezin doet trouwens niet aan ongezond eten ofzo! Ik heb vanmiddag maar een chocolavooraad voor mezelf aangelegd hier en wat chips gekocht! En even lekker asociaal bij de burger king gegeten, haha.

Galway is trouwens wel vreselijk mooi! Het is echt heel sfeervol. Op de straten zie je allemaal bandjes enzo waar grote groepen mensen omheen staan. Zal binnenkort wel een filmpje op mijn hyves zetten van een heel populair bandje hier! De weg naar Galway toe, vanaf Barna, gaat helemaal langs de kust. Echt zoooo mooi om langs te wandelen! Ben dr nu al smoorverliefd op, de hele natuur hier! Denk dat iedereen er wel gelijk verliefd op zal worden die hier komt!

Wink

Nou dat was het wel weer.. Ik zal weer verder met skypen en hyven ( wat moet ik anders

Tongue out
). Iedereen trouwens vreselijk bedankt voor alle lieve mailtjes, krabbels en reacties op mijn blog! Het doet me echt zoooo goed dat ik weet dat er aan me gedacht wordt! Dan voel ik me nog wat minder alleen hiero!
Wink

Liefs Mirjam

Reacties

Reacties

Elize

Och, niet anwinnig worden hoor, het komt best helemaal goed, even je draai vinden ;-) Ik heb net even je schoonmoedertje gesproken in het zwembad en haar even uitgehoord over je vriendje :-b Nou, houw je taai en succes daaro

Gr. Elize

Corine

Hey chick!

Wow.. klinkt wel mega lastig allemaal hoor! :O Dat had ik niet verwacht.. Maar voor dat je het weet ben je weer op Urk! :) Successsss.. Trouwens; je verhaaltjes zijn echt leuk om te lezen! :)

xxx

hennie

wat jammer dat ze je niet als gezinslid opnemen dat is wel de bedoeling van het hele aupair exchange programma.. had t ok zo ongeveer in men eerste gezin al hoefde ik niet naar men kamer en at ik tegelijk met de rest (al praatten ze niet met me) en die afstandelijkheid vond ik verschikkelijk alsof je er niet welkom bent gelukkig kon ik in rematch en heb ik de beste aardigste en leukste family die ik me ooit kon wensen bestaat er voor jou geen rematch dan? want om daar nou halfjaar of jaar?? in te moeten zitten.. xxx

Thamara

Wanneer moet ik komen?? :P

janneke

heejj mirjam,
mischien vat je het verkeerd op als ze zeggen wedon't need you now? anders dan bespreek je het toch even met haar maar het is natuurlijk wennen voor beide kanten dus mischien verandert het nog! echt heel leuk je verhalen ik vind het harstikke leuk om te lezen! veel plezier nog en ik zie uit naar je volgende verhaal;) je foto's zijn ook leuk om te zien...
groetjes janneke

Lisette

Wel vervelend dat het een beetje afstandelijk is! Maar wel fijn dat je contact hebt met een andere au pair! Geniet er lekker van!

bertina van der heide

laat je niet op je kop zitten, dan toch lekker niet, laat koolhakken. Pak een lekker boek, en laat de boel de boel!!!
Kop op.! en groetjes van ons allemaal.

hilde

hee mirjam
leuk om zo je een beetje tekunnen volgen denk dat we zo een goede indruk krijgen van hoe je leven daar is. tis natuurlijk allemaal (voor beide partijen) even wennen . probeer tegenieten van de tijd dat je daar bent ,en ik wens je een hele leuke tijd toe.
groetjes en liefs hilde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active