mirjamvanslooten.reismee.nl

Oh what a day!

I hate you! I don't like you! Go Away! You're an idiot! Ja, dit zijn dus dingen die ik hier dagelijks hoor! Maar ze waren nooit aan mij gericht, tot vandaag.

Of het aan het weer ligt ( dikke storm hier ) of aan alle veranderingen, ik weet het niet, maar vandaag was echt terrible!Zo (super)goed als het gisteren ging met de kids, zo verschrikkelijk ging het vandaag. De ochtend begon normaal, maar toen mijn dagelijkse uurtje met Isobel aanbrak, begon het gedonder. Isobel is namelijk een kleine diva, en dat wordt met de dag erger! Isobel wil kleuren, Mirjam pakt alle kleurspullen. Isobel geeft 1 kras en wil puzzelen. Mirjam pakt de puzzels. Isobel gooit de puzzel weg en wil weer kleuren. Mirjam pakt de kleurspullen. Isobel wil stickers plakken. Mirjam pakt de stickers, Isobel plakt 1 sticker op een vel papier en wil verven. En ja, dit allemaal binnen 5(!!!) minuten. Toen was ik er echt mee aan. Ik zei dat ik alleen de verfspullen zou pakken, maar dan moest ze beloven dat ze er lang mee zou blijven spelen, net zolang totdat Alex wakker werd. Maar het kleine diva'tje was er natuurlijk met een paar minuten weer mee aan en wou dan maar tv kijken. Die vlieger ging natuurlijk niet op! Can I put on a dvd? NO! Nou, en dat was de druppel voor Isobel. Ze ging me slaan en dingen zeggen als: I don't like you, you're not my friend anymore! Door deze uitbarsting ( 10 huizen verderop moeten ze het ook gehoord hebben ) werd Alex natuurlijk wakker. Toen ging het eventjes goed, totdat Eoin met Daniel thuis kwam. Ik was blij dat ik even mijn break had, want Isobel zat te gillen dat ze echt het eten niet wou opeten. Toen ik na mijn break terugkwam zei Eoin dat ze alleen een paar worstjes had gegeten. Eoin ging naar werk en Isobel kreeg natuurlijk honger. Ik maakte toast voor haar. Ondertussen kwam Daniel de keuken in ( hij zit de HELE middag in de woonkamer en Isobel in de keuken. Die 2 kunnen elkaar niet uitstaan! ) dat hij honger had. Ik zei dat hij een doosje rozijnen mocht pakken, maar Dani wilde een koekje. Nou goed dan. Hij had het net op en was van plan om een doosje rozijnen te pakken! Nou toen begon de middag pas echt! Ik ben voor alles uitgescholden! 'You're an idiot Mirjam!' Isobel begon te huilen dat zij ook een koekje wou, want haar toast was vies. Dus 2 huilende kinderen. Dit maakte Alex natuurlijk wakker! En dat bracht het in totaal op 3 huilende kinderen. Gelukkig kwam Eoin weer thuis en was hij de rest van de middag bij mij. En oh, wat een middag was dat! Echt op elk moment huilde er wel iemand! Vreselijk. Dani moest huiswerk maken, maar ging alleen maar zitten klieren. Isobel wilde perse een ijsje die Eoin net gekocht had, en die moesten nog ingevroren worden. Dus die was weer helemaal overstuur. Eoin met Isobel de keuken uit, Alex overstuur! 'Daddy, daddy!' Nou en dat dus 3 uur achter elkaar. Nog nooit zo blij geweest dat het 5 uur was! En nu zit Eoin alleen met de 3 huilende/slaande/krijsende kids, want Grainne is nog niet terug van werk. Heb het stiekem wel met hem te doen!

Dani en Isobel kunnen elkaar dus niet uitstaan. Dit is natuurlijk heel normaal bij broer en zus, maar zo erg als bij deze 2 heb ik het nog nooit gezien! Zodra ze elkaar zien, gaan ze elkaar slaan en uitdagen. Je moet er constant bij zitten. Echt, kan niet geloven dat Grainne psycholoog is!

Maar zoals ik dus al zei, gisteren ging het super met de kids! Gelukkig maar.. Geeft me nog een beetje positieve energie! Zaterdag met de andere au pairs was trouwens ook erg leuk! We zijn eerst wat gaan eten bij Supermacs, daarna naar het museum van Galway geweest en daarna nog even gewinkeld.Er zaten hele leuke meiden tussen, gelukkig!

Wat heb ik nog meer te vertellen.. Ohja. Weet je nog moeder, dat we dachten dat we slim waren om 3 kilo bagagegewicht erbij te kopen, zodat ik mn winterjas kon meenemen? Nou, dat was het domste wat we konden doen! Je hebt hier niks aan en jas zonder capuchon! En laat ik nou net 2 jassen zonder capuchon meegenomen hebben. Aan een paraplu heb je hier niks, ik heb er al 1 gebroken. Het waait echt te hard hier. Zaterdag kwam de bus niet opdagen (leuk geintje!!) En kon ik een uur in de stromende regen staan wachten!En nu zul je wel zeggen: dan zoek je toch beschutting?! Nou dat deed ik, en toen miste ik de eerstvolgende bus! Dus ja, ik kon in de stromende regen staan wachten.

Ik heb trouwens ook mijn eerste Ierse woord geleerd! Namelijk: Glos. En dat betekend groen. Iers lijkt totaaaaaaaaaaal niet op Engels. Dani leert nu Iers op school, dat is zijn hoofdvak zegmaar. Hij moet vloeiend Iers leren spreken. Hij heeft trouwens ook al huiswerk. Hij zit net een week op school ( zouden wij groep 1 noemen, maar hij is dan wel 5 ) en hij moet alle letters al leren enzo. En met kerst gaan ze beginnen met echt woorden lezen! Ik zal wat voorbeelden geven van Ierse woorden:

Galway - Gaillimh
home - baile
work - obair

en je hebt me de Ierse uitspraak echt niet te vragen! Je verstaat er niks van.

Ohja, zaterdag op het busstation begon er ook een man Iers tegen me te praten. Toen was ik wel even bang! Hij vroeg op zn Engels of ik naar Barna ging. Dus ik zeg ja en vervolgens begint hij een heel verhaal in het Geallic. Ik liep weg, maar hij achtervolgde me! Toen begon hij aan me te voelen, dat hij mijn haar zo mooi vond en mijn vlecht en of ik een vriend had. Toen vond ik het wel creepy, want die man was op z'n minst 60! En opnieuw begon hij Iers tegen me te praten. De bus kwam en ik ging in de rij staan. Maar hij kwam naast me staan. Dus ik loop de rij uit en ga achteraan staan, maar die man kwam weer naast me staan. Ik wilde echt niet dat hij naast me kwam zitten, want hij ging telkens maar Iers tegen me praten. Uiteindelijk stapte ik eerder dan hem de bus in. Toen hij de bus in kwam, vroeg hij of hij naast mij mocht zitten. Ik deed net of ik aan de telefoon zat (haha) en hij ging naast een ander (jong) meisje zitten. Tegen dat meisje begon hij net als mij te praten! Maar dat meisje deed net zo aardig terug. Ik denk dat ik heel erg moet wennen aan de Ierse mensen. Ze zijn namelijk vreselijk overdreven aardig! Zo aardig, dat ik ze soms begin te wantrouwen. Als je op straat loopt en je komt iemand tegen zeggen ze vrijwel altijd: 'Hi, how are you?' Echt even wennen, maargoed.

Nou dit is wel een vrij aardig lange blog geworden.. Hoop dat jullie je aandacht erbij konden houden!

Liefs Mirjam

Reacties

Reacties

hennie

R E M A T C H meis :P wat vreselijk!!!

janine

"pas op vor viese mannetjes"!!! zegt m'n moe.

mkl

nou mir vin ut knap van je dat je je zo goed houwen;)
mar kiek ut vor roare mannetjes ja.. ik hoop dat je ut de rest van de week wier top hewen!!!

groetjus margaretha en klaasluut

Elize

Nog ff en je moeten supernanny lotten koemen. Ze binnen je lekker an ut testen dus, goed teken, nu op je striepen bleven stoan. Hou je taai, je kunen ut!!!!!

Rolle Rolo!

Kom op! Jammer dat het zo gaat:S

Ik heb het met je te doen!!!!

"knappe", leuke peer vanaf Urk

Zou je zo willen komen helpen en je willen vergezellen!
Dan samen sterk!

Hennie

Don't give up!!

coby

zet door hoor laat je niet kennen ;)
je kan het!!!

(K)

opoe

hoi schat,
ik ben bij tante alie.
ga lekker eten.
stoofpotje of babiketjap zonder stukjes.
las je blog was niet zo positief.
hoop dat het allemaal nog wat beter voor je wordt.
nog maar even doorzetten.

dikke knuffel van je opoe.

Lucianne

Veel succes ermee Mirjam!
Het zit je niet echt mee, de betere tijden komen heus nog wel!
x

adrie

Hoi mirjam.

Leuk om je blog te lezen.
Nou ,nou je ewen ut wel heftug dor hoor.
Lot ze mar ers effen zien wie Mirjam is ,in dat jie niet over je ene lotten lopen.
Hartelukke groetjes, arreg vuul liefs,in starrekte in je strijd. Je wieten wat meen leus was hè:
UT MOET EEN BIETJEN SPANNEND BLEVEN
nou doran ew jie in ieder geval gien gebrek.
Eutdaging genoeg vor je hè.
Ik kiek al wier eut nor je vollegende blog.
Doei,doei, geniet ze doar hè.
Dat doen wij ok in Cru a la Mere.

opoe

hallo mirjam,

even een krabbeltje van opoe.
hoop dat het wat beter gaat.
en je het nu wat aankan is hier mooi weer ga nu even naar de talma om thee te schenken heb goeie verjaadag gehad mooie kaart van jou bedankt hoor . nou verder een dikke poes gr opoe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active