mirjamvanslooten.reismee.nl

Een dag uit het leven van Au Pair Mirjam

Hee iedereen.

Na een paar subtiele hints als: ‘je laatste blog is alweer een dikke week geleden he?!’ en ‘ je schrijft zo leuk Mirjam, wanneer is de volgende blog?’ en na een paar mailtjes hoe het met me ging, heb ik maar besloten om weer eens een nieuwe blog te schrijven! Dus bij deze!

Eigenlijk heb ik de laatste tijd geen blogs geschreven omdat ik verschrikkelijk anwinnig ben! En daardoor zat ik ook veel minder goed in m’n vel en aangezien ik niet iedereen wou verontrusten, heb ik me dus maar stil gehouden. Maar hier ben ik dus weer! Ik kan niet zeggen dat mijn anwinnigheid beter is geworden, maar ik moet er maar mee leren omgaan ommers. Al zeg ik wel tegen iedereen die een kalletjen heeft: Bedenk goed dat je je kalletjen vreeeeeeeeeeselijk gaat missen en dat het erg lastig voor je zal zijn!

Wink
Ik probeer nu naar de leuke dingen te kijken en daarnaar toe te leven, zodat de tijd (hopelijk!) wat sneller gaat. Ik heb de laatste weken ook geen bijzondere dingen gedaan ofzo. Ben met Alexandra naar het aquarium geweest en ben wat gaan drinken met een andere au pair. Door de week spreek ik niet echt af met andere au pairs, omdat het te moeilijk voor mij is om naar de stad te gaan en omdat ik meestal erg moe ben na zo’n dag met de kids! Aangezien ik ook veel vragen krijg hoe mijn dag er uit ziet, heb ik een schema gemaakt. Komt ie! :

07.30: Opstaan en aankleden! Een groot voordeel van au pair zijn is dat je geen mascara perse op hoeft

Tongue out
en je haar niet tiptop hoeft te zitten. Je bent toch al gelijk op plaats van bestemming! Haha.

07.45: Ontbijten

08.00-08.30: Keuken netjes maken. Afwasmachine in en uit ruimen, broodtafel opruimen etc.

08.30-08.45: Eoin vertrekt met Dani. (Grainne gaat om 07.45 de deur uit ). Hij brengt Dani naar school en gaat dan door naar zijn werk.

08.30-08.45: Ik zit met een gillende en krijsende Isobel. Dit is meestal het tijdstip waarop mijn hoofdpijn begint J

09.15: Alex naar bed brengen

09.20-10.45: Spelen met Isobel, verven, kleuren etc.

10.45 – 12.15: Spelen met Alex en Isobel.

12.15-13.15: Alex eten geven, Isobel eten geven ( vre-se-lijk! Als ik nog geen hoofdpijn had, dan krijg ik het op dit tijdstip ) en ondertussen mezelf ook van eten voorzien.

13.45: Grainne of Eoin komt thuis met Dani. Meestal Eoin.

13.45-14.45: Een uurtje rust voor mezelf! J

14.45-17.00: Dit is altijd verschillend. Soms kijk ik heel de middag met Dani tv. Soms ga ik met Alex even wandelen. Soms neemt Grainne de kids mee en moet ik stofzuigen en dweilen. Soms gaat Eoin terug naar zijn werk en moet ik op alle 3 de kids passen. Wel lekker, die variatie! J

17.00: Klaaaaaaar! J Meestal ga ik dan even een ‘loopien’ doen en naar de pier of naar de winkel. En natuurlijk skypen met mijn dierbaren!

Nou dit is dan zo’n beetje mijn dag! Ik hoef amper huishoudelijk werk te doen, dus dat is wel lekker. En verder probeer ik er maar het beste van te maken! Dit weekend is er festival in Galway, Guinness festival. Er zijn optochten en alles. Dus daar ben ik dit weekend waarschijnlijk wel te vinden !

Nog wat grappigs: Alex kan maar 5 woorden zeggen. En nu had ik hem geleerd om mijn naam te zeggen! Dus van de week kwam ik binnenlopen en Alex riep mijn naam. Grainne en Eoin waren echt helemaal verbaasd, haha

Tongue out
.

Voordat ik het vergeet, dit is mijn adres, voor al die lieve mensen die mij post willen sturen..

Wink

Mirjam van Slooten
12 Thornberry
Barna
Galway
Ireland

Liefs, Mirjam

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active