mirjamvanslooten.reismee.nl

Het Guinness festival

Daar was ik weer. Heb nu wel een ‘druk’ weekend gehad, dus genoeg om te vertellen!

Dit weekend was er Guinness festival. Dat begon op donderdag en duurde tot zondag! Arthur Guinness is de brouwer van de Guinness en ter ere van hem was dus dit festival. Ik kreeg vrijdag een uurtje eerder vrij van Grainne, want Eoin ging met Daniel en Isobel naar ‘Granny Edna.’ Ik nam de bus van 5 uur naar de stad, samen met Sara en Barbara. Zij zijn ook au pair in Barna. Daar aangekomen hebben we eerst wat gewinkeld en bij Supermacs gegeten. ( I love it, mengeling van alle fastfood ketens!

Wink
) Hierna doken we de pubs in. Dit was mijn eerste ervaring met Irish pubs en ik moet zeggen: I LOVE IT!!! De sfeer is zo vreselijk goed daar en je ziet alle leeftijden voorbij lopen. And I just looooove the Music! Zo gaaf dat er gewoon een live bandje aan het spelen is en iedereen aan het dansen krijgt! Sara en Barbara lagen meer op 1 lijn met elkaar dan ik, dus dat was wel een beetje jammer. Aangezien het Guinness festival was, leek dit me ook wel de perfecte gelegenheid om mijn eerste Guinness te proeven! Ik vond het maar 3x niks!
Tongue out
Het was verder wel een gezellige avond. Taxi teruggenomen en ik lag half 3 in m’n bedje! J

Zaterdag had ik met Alexandra afgesproken. Alexandra is een Franse au pair en mijn ‘moat’ hier. Ze woont in Galway city zelf. Ik nam de bus van 12 uur en heb eerst een beetje met Alexandra gewinkeld. Ik heb een nieuwe zwarte tas gekocht! Daarna kwamen we 3 andere Franse Au Pairs tegen. Aardige meiden, maar ze spreken amper Engels.. Alexandra gelukkig wel, die heeft toen ze jong was 3 jaar in Dublin gewoond. We hebben de kathedraal van Galway bezocht. Het was prachtig weer, dus dat scheelt J. Ik zou dit weekend bij Alexandra slapen, want we zouden er een weekend zonder anwinnigheid van maken! Alexandra heeft daar ook heel veel last van jammer genoeg.. Zaterdagavond was echt supertop met Alexandra. Het is net alsof we elkaar al jaren kennen, ben echt blij met haar! We hebben alle pubs bezocht. En ik heb ‘Galway Girl’ gehoord! J Op zulke momenten denk ik: whaaa, ik ben wel even in GALWAY! Echt supergaaf. Alleen jammer dat al het drinken zo vreselijk duur is! K De mensen spreken je ook aan in de pubs. Ze willen van alles weten en voordat je het weet heb je een praatje met 10 verschillende mensen. Erg gezellig! Veel pubs zitten in ‘high street’ en dat kun je wel vergelijken met de torenstraat! 1 Lange straat met allemaal pubs. Erg gezellig om daar dus gewoon overheen te lopen. We zijn ook in een nachtclub geweest. Die club was nagebouwd als de bar van ‘Coyote Ugly’ ( de film ). De vrouwelijke barkeepers stonden dus ook echt op de bar aan het dansen. Hier voelde ik me verder niet zo erg top, dus maar snel naar Alexandra d’r huis gegaan. We waren 2 uur thuis. We sliepen met z’n 2tjes op zolder. Eerst nog even een film gekeken en toen heerlijk gaan slapen! Vanochtend waren we om 11 uur wakker. Toen hebben we even genoten van het zonnetje in het park en had ik de (enige!) bus van half 4 terug naar Barna, dus ik kon nog even de kerkdienst beluisteren J

Al met al heb ik dus een leuk weekend gehad en kan ik zeggen: I JUST LOVE IRISH PUBS!

Liefs the Galway Girl!

Wink

Reacties

Reacties

Jacolien

Wat gaaf haha! klinkt goed dat stappen daar in Ierland.. In bulgarije was er ook zo'n coyote ugly bar! Zo heette hij ook..wat grappig dat die daar ook is. ;-) Wat fijn om te horen dat je een gezellig weekend hebt gehad! van de week maar weer ff skypen hoor.... :D fijne dag vandaag!

alie [tante]

Gelukkig dat je je draai een beetje begint te vinden, de anwinnigheid zal gerust wel wat minder worden moet je maar denken .Leuk dat je zo'"n leuke vriendin daar gevonden hebt waar je leuke dingen mee kan doen .Geniet ervan pas goed op we denken aan je gr van ons allemaal

tutte

probeer wat vaker van die weekenden in te plannen.
Heb je wat om naar toe te leven.
Je tutte hield er ok van om te stappen in het weekend!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active