mirjamvanslooten.reismee.nl

Een nieuw avontuur?

Bonsoir!

Voor de meesten van jullie is dit verhaal een ‘schok’, want niet veel van jullie wisten hier vanaf! Vandaag ben ik namelijk naar Metz (France) gereisd, om daar (misschien) weer als au pair te gaan werken. Na de (niet leuke ) au pair ervaring in Ierland, kwam ik terug in Nederland. Omdat ik zo abrupt terug kwam, kon ik de vis in en een maand later ging mijn verkering uit. Dus thuis voelde ik me ook niet meer zo prettig. Werk kon ik niet vinden en de vis maakte me echt niet gelukkig. Ik ging een beetje aan het zoeken op internet, en kwam toen op dit gezin uit. Het gezin bestaat uit:

VaderFrédéric

Moeder Elisabeth

Noémie, (9)

Johanna, 7

Romane and Louise (5)

Alexis (2)

5 kinderen dus.. Erg druk! Maar door de hele ervaring in Ierland, wist ik ook niet zeker of ik dit wel wou/aankon. Daarom hebben we deze keer afgesproken dat ik eerst een weekje ga proefdraaien! Ik blijf hier ongeveer anderhalve week en dan gaan we kijken of het werkt. Dus of ik hier blijf, of dat ik naar huis ga. Het gezin snapte mijn twijfels heel goed, maar ze hadden zo’n goed gevoel bij mij dat ze zelf vroegen of ik dan niet een weekje wil komen proefdraaien.. Prima opgelost dus!

Vanochtend om kwart over 8 stapten m’n moeder en ik in de trein vanaf Lelystad naar Amsterdam. Daar zou ik om kwart voor 10 op de trein naar Brussel-Zuid stappen, maar (natuurlijk) was er vertraging, waardoor ik de aansluiting in Brussel zou missen. Dus toen maar een trein later gepakt en via Brussel-Zuid, Luxemburg naar Metz gereisd. Kwart over 6 stond ik op het station. Elisabeth haalde me op en onderweg naar huis haalden we Noémie en Johanna op van muziekles. Ze stapten de auto binnen en zeiden: goedenavond. Haha, echt superschattig! Aangekomen in het huis ( aparte indeling moet ik zeggen ) ging Elisabeth weer weg, koor repetitie en gingen wij eten.

Tot nu toe is alles erg positief. De ouders zijn erg aardig en de kinderen zijn superlief. Het was met het eten al stoelendans en huilende kinderen aan tafel, want ze wilden allemaal naast mij zitten. Ook lagen er tekeningen op mijn bed klaar en ik ben al helemaal afgekust en afgeknuffeld door de kinderen. Op dit moment zijn ook de ouders van Elisabeth hier, ook erg aardige mensen. Elisabeth is van oorsprong Duits en ze voedt de kinderen tweetalig op. Dus met een mengeling van mijn Frans en Duits kom ik er wel uitJ. Ik heb nu al een heel goede indruk van dit gezin. Alleen al maar het feit dat ik gewoon aan tafel mag eten met ze, en niet moet wachten totdat ze klaar zijn! ( zoals in Ierland! ) Dit gezin is ook Christelijk ( baptist. ) Dat was ook waar ik naar op zoek was. Aanstaande zondag ga ik met ze mee naar de kerk, ben erg benieuwd! De kinderen gingen net ook voor me bidden, dat ze zo blij waren dat ik ben gekomen vandaag. Echt superlief. Ik voel me nu echt al heel erg welkom hier en ik hoop dat dat ook zo blijft! Ik brand al 2 uur van verlangen om deze douche uit te proberen, want volgens mij is het zo’n regendouche. Dat wilde ik altijd al eens uitproberen, haha!


Bisou!

Reacties

Reacties

Bertine tkl

WHAUW, Mirjam wat fantastisch.

lydia

Hej Mirjam. Super gaaf dat je het nog eens probeert! En ik lees nu al dat het wel goed zit. Veel plezier daar hou ons maar op de hoogte! ;) groetjes lydia

Malissa

Hey lieve Mirjam,
Een schok? Nou inderdaad! Maar wat vind ik het ontzettend leuk voor je meid! Ik hoop heel erg dat je het heel erg naar je zin zult hebben en dat je veel mag leren.
Ik ga je zeker volgen, want wil alles weten hihi!

Nou vriendin, veel succes! En nooit vergeten.. Je bent een toppertje!

Heel veel liefs, Malis

Ps, hoe was de douche? Hihi

alie

He mir hoop dat je het heel leuk gaat vinden we volgen je gr t alie en o jaap

Bertine

Klinkt al supergoed! Hoop dat het een top week gaat worden! Veel plezier meid!

Je Tantetje

Klinkt al super Mirrie, zal mij benieuwen of je het bevalt of niet... En of we je volgende week weer terugzien (of niet :) )

Je kunt het Liefs uit Tolly

hennie

oe man oe leuk vor je hoop dat t nu beter gaat dan! ok weer lekker dichtbij zo.. mar knap dat je 5 kieneren op je nekken halen or! haha ik eeuw mar dan genoeg zo al die 2 hiero :P mar vuul succes iig :D

Liesbeth Z

Super dat je het nog eens probeert!!
Hoop dat de eerste indruk zo blijft, geniet er lekker van! :)

Lisette

Super dat je het nog een keer probeert! Zo te lezen heb je het wel naar je zin! Geniet ervan :)

Grietje

super gaaf man dat je het zo naar je zin hebt!
fantastisch!!! en gaaf dat je het weer probeert. lekker avontuurlijk! top!!

Wendy

Super om te horen over hoe je et hebt! Nou zal mij benieuwen of ik je volgende week terug zie of niet! ;)

Zet'm op in ieder geval!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active