mirjamvanslooten.reismee.nl

Weekend à Metz avec mes parents

Bon soir tout le monde!

Allereerst: ik heb de keuze gemaakt om hier te blijven! Hier blijven zou zoveel meer voordelen opleveren dan naar huis gaan, dus ik ga er nu gewoon voor! J

Dit weekend waren mijn ouders in Metz! Het was een complete verassing toen ze hier vrijdagavond op de stoep stonden, aangezien ze me hadden wijsgemaakt dat ze pas zaterdagochtend zouden komen! Vrijdagavond gezellig gekletst met mijn ouders en hostparents onder het genot van een gerookte zalmzijde (die zeer goed in de smaak viel)!

Zaterdag gezellig met mijn ouders Metz verkend! We zijn de stad doorgelopen en hebben onder andere de cathedraal van Metz bezichtigd. Die is grooooooooot! Je kunt je niet voorstellen hoe ze die cathedraal ooit hebben gebouwd vroeger zonder al de moderne technieken die we tegenwoordig hebben. Erg mooi om te zien allemaal, vooral de glas in lood ramen. Ook hebben we de supermooie protestante kerk gezien die gelegen is in Jardin d’amour. (Garden of love.) Ben echt verliefd op dat kerkje. In de winter vind het er al mooi uitzien, dus kan haast niet wachten totdat het lente is! Ben eigenlijk verliefd op heel de stad. Er zijn heel veel grote gebouwen. Het postkantoor bijvoorbeeld is een vreselijk mooi en groot gebouw. ( foto ben ik vergeten te maken, volgende x beter! ) Jammer genoeg was het wel erg koud dus we hebben maar ons even opgewarmd in de hotelkamer van mijn ouders. ( Waar ik een lekker bad heb genomen, haha! ) Daarna lekker uit eten geweest in een pizzeria en ben ik ’s avonds moe maar voldaan in slaap gevallen op mijn eigen bedje!

Zondagochtend waren mijn ouders uitgenodigd om hier te komen ontbijten. Deze uitnodiging namen ze graag aan en we hebben heerlijk ontbeten met croissants. Daarna zijn we naar de kerk gegaan waar deze keer het avondmaal werd gevierd. Dit vieren ze hier 1x in de 2 weken. Ook weer een hele ervaring om mee te maken! Na de kerk waren mijn ouders weer uitgenodigd om te komen eten. Lekker (lang!) getafeld. Dat ging als volgt: Salade, hoofdgerecht, kaasplankje, koffie met taart. Na het eten zit je dus ook echt vol! Elisabeth had speciaal appeltaart gemaakt voor ons, omdat ik zei dat we dat vaak eten in Nederland! Na het eten vertrokken mijn ouders weer naar Urk. Toen ze vertrokken waren voelde ik me wel eventjes raar. Het voelt alsof het nu pas ‘echt’ begint. Maar dan denk ik aan alle leuke dingen en dan voel ik me weer goed!

Welke leuke dingen zul je je afvragen? Nou, aankomend weekend ga ik naar PARIJS! Lotte is daar au pair en ik kom gezellig bij haar op bezoek om samen de stad te gaan verkennen. Ik heb er suuuuuuuuuuuperveel zin in en kan haast niet wachten. We maken er een lekker lang weekend van. Ben al druk bezig een lijstje te maken van alle dingen die ik wil zien. Iemand nog bezienswaardigheden die ik echt MOET zien? (Afgezien van alle ‘standaard’ bezienswaardigheden.)

En, wat mijzelf echt super vrolijk maakt is dat ik 17 maart naar Disneyland Parijs ga!!!!!! Samen met mijn au pair gezin. Daar heb ik ook echt supersupersuper veel zin in. Vind het zo leuk dat ik gewoon wordt meegevraagd door de mensen hier. Ik voel me echt alsof ik deel van het gezin ben!

De komende 2 weken hebben de kinderen vakantie en ik zie er best tegenop moet ik eerlijk zeggen. Morgen neemt Fred gelukkig de oudste 2 kinderen maar naar zijn werk in de ochtend, zodat ik me alleen met de jongste 3 moet bezig houden. Het weerbericht was goed (lees: er komt sneeuw) dus ik hoop dat we veel kunnen buitenspelen! Lekker dat Parijs midden in deze 2 weken is gepland, zodat ik iets heb om naar uit te kijken!

Ook ben ik nu officieel student aan de universiteit van Metz! Ik krijg 4 uur Franse les in de week. Maandagavond van 6 tot 8 en woensdagavond van 6 tot 8. Wanneer ik begin is nog even onduidelijk, maar ik hoop zo snel mogelijk! Communiceren met de kinderen gaat goed, en ik kan duidelijk maken wat ik wil. Maar het zou toch fijn zijn om de taal goed te beheersen zodat ik ook wat meer begrijp van de preken in de kerk!

Nou dat was het voor zover.. Heb jullie weer op de hoogte gebracht van mijn leventje hier! Zoals jullie wel kunnen lezen is mijn gastgezin echt superaardig en ze doen alles om mij ook goed te laten voelen. Ik ben echt blij met mijn gastgezin en ik ben ook blij dat ik alsnog de stap heb genomen om hier te blijven.

Un grande bisou, Mirjam

ps: voor de lieve mensen die me willen schrijven, mijn adres is:

17 Impasse des courtes p
âtures
57070 Metz
France

pps. Deze keer maar niet zoveel Franse woorden, ik kreeg zoveel commentaar! Haha.

ppps. Bedankt voor alle reacties, doet me echt heel erg goed!

Reacties

Reacties

Malissa

Lieve Mirjam,

Elke keer als ik zie dat jij een berichtje heb geplaatst klik ik meteen op de link. Ik vind het zo ontzettend leuk dat je het aangedurft hebt om te blijven in Frankrijk!
Vandaag heeft het hier weer gesneeuwt. Van mij mag je het hebben, want ik ben er een beetje klaar mee haha!

Ik lees dat je het erg naar je zin hebt, en ik vind dit echt heel fijn om te horen. Ook dat je ouders helemaal naar Frankrijk zijn gekomen is zo lief!
Lieverd, ik heb het adres overgenomen, want jij gaat zeker een kaartje/brief van mij krijgen hihi! Blijven we toch in contact!

Liefs Malissa

margreet

Lieve Mirjam,
ik gun je dit zo, ik hoop echt dat je een super tijd tegemoet gaan.
En wat betreft Parijs: stel je niet veel voor van die Eifeltoren hoor als hij verlicht is s,avonds is mooier dan overdag.
maar ga zeker naar de Notre Dam ik vond dat zo mooi die kerk, heel bijzonder.
Geniet lekker dat weekend samen met Lotte.
En in Disneyland moet je zeker Peter Pans flight doen zo sprookjesachtig mooi !
dikke poes vanuit ,(wat ik te koud vind) het koude Urk

marlenemiddelkoop@solcon.nl

Hoi Mirjam
Wat super dat je blijft!! Wat zul jij straks goed frans kunnen spreken!!! Succes de komende weken en ga door met dit gezellige "reis"verslag!
Aanrader voor Parijs is absoluut het operagebouw!! In een dag ben je daar nog niet uitgekeken.
Groetjes vanaf Urk

je tantetje

Hey lekkere,
had net je moe aan de telefoon... Om haar versie te horen zeg maar. Die was ook erg positief over je gastgezin! Ben blij dat ze in het "echt" ook zo lief en aardig zijn! Ik zou je net vragen naar je adres, maar die staat eral op, helemaal top

Liefs van mij en een kusje voor Lilly van Gejanne

Jelle Boos

Heeyy Mir! :D

Ik vind het zo leuk en super voor je dat het bevalt en dat je dus blijft! Ik mis je krulletjes enz al wel hoor, maar uiteraard moeten we een x in metz komen natuurlijk!:p
Blijf schrijven zodat we het kunnen blijven volgen:)

gr Jelle

Wendy

Hee Mirrie! :D

Top om je leuke verhalen te horen.. Klinkt allemaal ontzettend leuk en gezellig!

Super dat je zo'n top weekend hebt gehad! En dat je nog meer top weekenden tegemoet gaat!

Ben vet jaloers dat je lekker naar Disney gaat!

Nou enjoy nog ff en ik spreek je!

Xxx wendy

opoe

hoi mirjam heb je verhaal gelezen wat leuk allemaal ben heel blij voor jedat je kon kiezen en ben ook trots op je wil je ook sterkte toewensen met je 5 kindertjes en geniet maar lekker van de leuke dingen dikke knuffel van mij

Jan de boer.

Het was weer leuk Mirjan.Succes verder.Mijn viswacht is weer voorbij ha ha..

nichte coby

Heey mir,

Wat super gaaf allemaal!!!
Ik zal vanaaf bij m`n opoe brood eten en die vroeg of ik je blog al had gelezen :P
Voor mij is dat nogal lastig om zo`n lange blog te lezen op de pc. dus heeft m`n opoe hem even voorgelezen haha LOL...
Maar wat een top verhaal man. wat kun je ook leuk schrijven :D

Owja doe lotte de groetjes van me en laat daar ook even wat over horen hoe ze het heeft :D
Verder raad ik je aan om even voor een drankje naar het hardrock cafè te gaan in paris :D dat is gewoon leuk om even te kijken ;)

Nou geniet ervan en hmmm.... niet te veel frans praten daar he...
Dat je de urker taal niet afgeleerd bent als je terug bent :P

Dikke poes en knuf Coby

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active