mirjamvanslooten.reismee.nl

Paris, je t'aime!

Waarschuwing! : Het lezen van deze blog is geheel voor uw eigen risico. Na het lezen van deze ellenlange blog kunnen uw ogen enigzins vermoeid zijn.

Bonsoir tout le monde! Ik heb een heeeeeeeeeerlijke vakantie gehad die ik natuurlijk ook heel graag met jullie wil delen! Vrijdagavond vertrok ik naar Parijs en (natuurlijk) ging de treinreis verschrikkelijk. Om een lang verhaal kort te maken ( als je echt dubbel wilt lachen van het lachen, kun je de volledige versie bij mij ophalen ) : Ik had geen kaartje en heb zwart gereden. En geloof me: het is niet goed voor een mens om dat te doen. Heb nog nooit zo zenuwachtig in een trein gezeten. Elke keer als de deuren van de wagon opengingen en ik verwachtte dat de conducteur me in mijn nekvel zou grijpen en me de trein zou uitgooien, kreeg ik een knalrode kleur en vlogen de zweetdruppeltjes in het rond. Vond het dus ook niet zo vreemd dat de passagier tegenover mij me heel bevreemd aan keek tijdens de reis. Maar wonder boven wonder is er geen controle geweest en arriveerde ik in Parijs op gare du l'est. Daar stonden Lotte en Loris me op te wachten. We moesten eerst naar Loris om alle spullen op te halen (matras, dekens etc. ) en daarna met al die spullen in de RER en de 7 trappen op naar het appartement van Lotte. ( Ik denk dat we zo'n 7x gepauzeerd hebben tijdens het traplopen.) Lotte woont vreselijk dicht bij de eiffeltoren, je kunt er eigenlijk niet dichterbij wonen. Prachtig plaatje dus, vooral 's avonds als de eiffeltoren verlicht is!

Zaterdag zijn Lotte en ik gaan lopen totdat we iets 'bekends' zagen en dat punt bereikten we al vrij snel. We hebben l'hotel des invalides bezocht. Dat museum gaat over Napoleon en zijn graf is daar ook. Natuurlijk konden Lotte en ik dat graf niet vinden in het immense gebouw, dus ik vroeg netjes in het Frans: Ou est la tombe de Napoleon? En vervolgens praatte de man Italiaans terug. Italiaans. Nou ik ben nu al menigmaal in Italie geweest, maar heb nog nooit een Italiaan met blauwe ogen en blonde krullen gezien. Dus dat misverstand uit de weg geholpen en na de aanwijzingen kwamen we uit bij het graf. Foto'tje gemaakt en snel weer verder. We hebben verder die dag nog Champs d'elysees bezocht en de Arc de triomphe.

Zondag hebben we heerlijk in het zonnetje bij de eiffeltoren gezeten. Ik was een beetje overmoedig door op mijn blazertje rond te lopen die ochtend en daar merk ik nu de gevolgen van. Ik ben namelijk al een paar dagen verkouden. Daarna zijn we naar een Amerikaanse kerkdienst gegaan. We zongen daar liedjes van Chris Tomlin, Jesus Culture en David Crowder band. Weer eens wat anders dan psalmen! Na de kerkdienst zijn we naar de Notre Dame gegaan en heb ik wat spulletjes gekocht om mijn kamer op te fleuren.

Maandag hebben we eerst alle spullen weer bij Loris gedropt en vanaf daar zijn we naar de Montmartre gegaan. Eerst touristisch een foto gemaakt van de Moulin Rouge natuurlijk en toen begonnen we aan de klim. Want helemaal bovenaan is de Montmartre en staat de Sacre coeur. En de klim was het ook waard want die dag heb ik echt vreselijk genoten. De lucht was blauw en er was geen wolkje aan de lucht. Montmartre is superleuk om eens te zien ( schilderswijk ) en bij de Sacre Coeur was een man aan het vioolspelen. Heerlijk even relaxed gezeten daar, dat was echt puur genieten! Parijs is echt geweldig en hoop er zeker nog eens naar toe te gaan. Oui Paris, je t'aime! Ik heb me zeer goed vermaakt. daarna moest ik al weer al mijn spullen pakken en vertrekken naar Gare du Lyon om vanaf daar met de trein naar Montbeliard te reizen. Of dat goed ging met de trein? Nou...

.......

........

Mensen: wees trots. Ik ben helemaal zelf op Gare du Lyon gekomen en met de trein in Montbeliard gearriveerd! Dat geeft me wel weer een beetje zelfvertrouwen. Ik kan dus wel met het openbaar vervoer reizen! In de trein zat een man naast me die na een blik op mijn pandora armband hebben te geworpen een praatje met me begon. Of ik Christen was? Oui, c'est vrai!Het was een aardige jongeman, maar toen hij me uitnodigde om de volgende dag bij hem en zijn ouders te komen dineren heb ik die uitnodiging maar netjes afgeslagen. Je suis desolee! Elisabeth stond met Jeremy me op te wachten op het treinstation tussen Montbeliard en Belfort. Jeremy is het jongere broertje van Elisabeth en gaat trouwen in July.

Dinsdagochtend ben ik met de kids en Elisabeth naar het park gegaan. Heerlijk weertje opnieuw. Heerlijk gelunched en lang getafeld ( lees: 3 uur. ) 's Middags heb ik samen met Mammi, Elisabeth en de 2ling en Alexis een kuiertje gemaakt door Montbeliard. Het is een prachtig stad(je). De moeder van Elisabeth is echt superaardig. 1 Van de leukste mensen die ik ken eigenlijk. Ik heb deze dagen alleen maar Duits gepraat, ook met de kids. En samen met Mammi vergeleken we Nederlands en Duits. Echt superleuk. Dinsdagavond heb ik een film gekeken met Elisabeth, Mammi en Pappi.

Woensdagmiddag ben ik met Elisabeth, de 2ling en Alexis naar Mamminiene gegaan. Johanna en Noemie zijn daar maandag al heen gegaan om daar te logeren. Bij Mamminiene hebben we een gouter gegeten. Een gouter eet men rond 4/5 uur en is een tussendoortje. En deze keer was het een groot tussendoortje want ik kreeg maar liefst 7 crepes op mijn bord voorgeschoteld. Lekker hoor, ware het niet dat Mammi speciaal voor mij een kaasquiche had gemaakt. Dus die avond om 7 uur kon ik daar ook nog een heel stuk van naar binnenwerken, al vond ik dat geen straf!

Donderdag na de lunch vertrokken we weer naar Metz. De reis duurde 2.5 uur. Eerlijk gezegd vond ik het jammer dat we weer weggingen, want de moeder van Elisabeth is echt een schat. Hoop dat ik haar snel weer zal weerzien!

Vandaag, vrijdag dus, heb ik nog gewoon gewerkt. Om 12 uur stond Iris, de vorige au pair opeens op de stoep. Iris werkt nu in Parijs. Na het eten gezellig thee gedronken met Elisabeth en Iris en daarna nam Iris me mee de stad in om haar vrienden te ontmoeten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar Iris haar vrienden waren niet het soort vrienden van mij. Desalniettemin heb ik me wel vermaakt. Toch ben ik superblij dat ik nu EINDELIJK op mijn kamertje ben. Ik heb een heerlijke vakantie gehad, maar ik heb wel 7 dagen totaal GEEN privacy gehad. En dat heb ik toch af en toe wel nodig. Voor morgen heb ik dan ook een heerlijk relaxes dagje op de planning staan: heel veel uitzending gemist kijken en mijn kamertje opruimen en versieren met spulletjes van Parijs! Maandag komt de broer van Elisabeth hier samen met zijn vrouw. Zij blijven tot donderdag en zullen op mijn kamer slapen. Ik verhuis dan naar de kamer van Johanna of Noemie. Dus opnieuw geen privacy voor een paar dagen. Daarom zal ik heerlijk van dit weekendje genieten!

Nou bij deze het verhaal van mijn vakantie. Ik heb alsnog geprobeerd het niet al te langdradig voor jullie te maken en ik hoop dat jullie niet zijn afgehaakt. Ik heb me ook gerealiseerd dat ik wat vaker het nieuws moet kijken, want ik kwam er gisteren pas achter dat Whitney Houston is overleden. Dus vanaf nu als ik hyves, facebook en twitter aandoe, open ik standaard ook een pagina met nu.nl!

Fijn weekend iedereen!

Un grande bisou, Mirjam

Reacties

Reacties

Malissa

Hey Mirjam,

Wat een verhaal weer! Maar meis wat geniet ik van jou verhalen! Ben blij om te lezen dat je het echt naar je zin hebt & dat je lekker aan het genieten bent!
Mis je thuis al een beetje? Of heb je daar helemaal geen tijd voor hihi.

Nou meis ik ga slapen, want morgen moet ik weer vroeg op.. Moet 8uur op me werk zijn -.-

Dikke knuffel! Xx

je tante Geja

Nou Mir, je kunt je niet voorstellen hoe trots ik op je ben! Ik vind het helemaal super wat je allemaal onderneemt en ben jaloers op je!
ps: de kids missen je!
-x- van ons

janneke

wat leuk dat je het bij dit gezin wel naar je zin hebt!
veel plezier nog;)
groetjes janneke

Bartus

Je verhalen lezen lekker weg. :) Geniet ervan!

je tantetje

Wat ben ik ook ontzettend groos op je!!!!
Echt waar...

Lekker gelezen en ik ben blij weer wat van je te horen, miste je gewoon deze week! Liefs en een dikke poes van Gejanne en moi

Matthanja

Hee Mirjam,

Met veel plezier lees ik je verhalen.
Heel gaaf dat je het zo naar je zin hebt!

Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active