mirjamvanslooten.reismee.nl

Tik 'em an!

Bon soir tout le monde!

Hier weer een verhaaltje van de jeune fille de au pair.

Na een heerlijk relaxt weekendje 2 weken geleden, kwamen maandag de 6 loges. Om eerlijk te zijn zag ik er wel erg tegenop. Het leek me raar om met dat gezin alleen thuis te zijn, terwijl Elisabeth en Fred gewoon werkten. En dat ik dan opeens au pair zou zijn voor 9 kinderen ONDER de 10 jaar! Maar natuurlijk had ik me weer druk gemaakt om niets en werd het juist een heel gezellige boel! :) Lekker lang en uitgebreid tafelen en veel gezelligheid. De broer en schoonzus van Fred waren echt heel aardig en ik heb daar veel leuke gesprekken mee gehad. En nadat de broer van Fred had meegemaakt hoe gezellig het is om een au pair te hebben, hebben ze besloten zelf ook een au pair te nemen! Hartstikke leuk dus! Donderdagochtend vertrok het gezin weer en kwam de rust weer terug in huis.

Vrijdag had ik een weekendje URK op de planning staan! De reis ging goed en ik kwam vrijdagavond laat aan op Urk. Het voelde heel raar, alsof ik op vakantie was! Ik was wel een beetje bang dat ik zou denken: 'Ik wil niet meer terug!', maar dat gevoel bleef uit. Ik heb het heerlijk gehad, iedereen weer kunnen zien en m'n lieve nichtjes heerlijk kunnen knuffelen. Zondagmiddag vertrok ik weer naar Metz. Het is evengoed nog 7/8 uur reizen voor mij, maar het scheelde dat ik een stuk kon meereizen met Johan en dat ik dus niet zelf mijn tas hoefde te sjouwen in Brussel :) Merci beaucoup gentleman Johan! ( sorry Johan, kon het niet laten :p )

Het ritme van de werkweek zit er nu wel in. Maandagmiddag doe ik standaard wat leuks met de tweeling. Vorige week hebben we een kroontje geknutseld, ons verkleed en daarna op de muziek van 'Belle en het Beest' gedanst. En natuurlijk een voorstelling gegeven voor de rest van het gezin. Afgelopen maandag heb ik 3Dkaarten met ze gemaakt voor de grootouders en deze samen gepost. Woensdagmiddag doe ik wat leuks met alle 4 de meiden en vanmiddag hebben we geknutseld. Aan de ene kant is het zo fijn dat er geen tv of computer in het huis is voor de kids, want ze kunnen dus wel echt spelen en knutselen etc. Hartstikke fijn!

Gisteren was ik een dagje ziek en ben ik ook niet naar Franse les gegaan. Zo heel erg was dat niet, want de hele middag op bed liggen met uitzending gemist en kopjes thee drinken is ook wel eens lekker! Ik voel me nog steeds niet top, maar gelukkig wel een stuk beter!

Ook heb ik eindelijke een au pair hier in de buurt kunnen opsporen waar ik binnenkort mee ga afspreken. Ik hoop heel erg dat het klikt, want het zou nu echt wel fijn zijn om vrienden te maken! In mijn Franse les ben ik de jongste, en dat merk ik ook wel. Vorige week leerden we een nieuwe tijd, de l'imparfait. We moesten allemaal zinnen in de tegenwoordige tijd op het bord schrijven en vervolgens moesten we allemaal om de beurt mondeling 3 zinnen in de l'imparfait zetten en dat begon met: In 1990... En toen ik aan de beurt was, was mijn antwoord: A 1990, je n'existe pas. Toen moest iedereen wel lachen en dachten ze: owja, Mirjam is hier wel de jongste natuurlijk.. Ook is het niveau hoog en merk ik wel dat ik een instromer ben. Moet dus echt hard studeren thuis en goed opletten tijdens de lessen!

Nu komen we bij de titel van het verhaal! Standaard als de kinderen iets goeds deden zei ik: high five! en tik 'em an! ( boks dus. ) De kids vonden dat zeer interessant, want nu hoor ik dat heel de dag. Als Romane bijvoorbeeld haar bord leeg heeft hoor ik haar zeggen tegen dr zussen: tik 'em an! Zelfs Alexis van 2 tikt 'em lekker an! Haha. Het is nu een standaard gewoonte geworden in huis en het klinkt echt heel grappig!

Verder heb ik eigenlijk niet veel interessants te vertellen.. Ik ben hier nu een maand en het bevalt me nog steeds erg goed. Ik krijg steeds meer een band met de kids, vooral met Louise. Elke avond voordat ze gaat slapen geeft ze me een knuffel en een zoen en zegt ze: 'Je t'aime et je suis ta petit soeur' (Ik hou van je en ik ben jouw kleine zusje.) Dat zijn echt heerlijke momenten! Afgelopen weekend had Alexis gebeden voor 'Mirjam in de trein.' Echt fijn om dat allemaal te horen!

Volgende week ga ik naar DISNEYLAND PARIJS en ik heb daar ook echt suuuuuuuuuuuperveel zin in, kan bijna niet wachten. Ben misschien nog wel erger dan de kids, haha. Ook ben ik hier al uitgenodigd voor 2 bruiloften. 1 In april en 1 in Juli ( of Juni? ). Ben zeer benieuwd!

Un grande bisou, Mirjam

Ps. Morgenavond zodra ik terugkom van Franse les gaat uitzending gemist aan voor de finale van WIDM, want ok al zit ik hier in Metz, ik volg al 'mijn' programma's trouw!

Reacties

Reacties

Malissa

Mirjam!

Heerlijk om dit te lezen, dat jij t zo naar je zin hebt! Het was zeker wel wennen op in dat weekje op urk te zijn ook weer zo te praten, inplaats van frans:p

ben je al een mooie fransman tegen gekomen eigenlijk?

Heel veel lieve groetjes uit de beemster!
Dikke kus!

Bertine

Wat een leuke blog zeg! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, maar mis je wel hoor...

je tantetje

Hey lief,

Lekker gelezen, dus je bent niet lekker? niks ernstigs hoop ik of moet ik me zorgen maken ;)
????? ha ha ha ha

Spreek je snel dikke kus van ons

PS: @Melissa: Je moet goed lezen, en hele echte GENTLEMAN..... ;)

love joe Merrie

Mirjam

@Jannemarie : Love joe 2, maar dan moet je je wel normaal gedragen! :D

Jacolien

Ooooh ik wil ook naar disney! Echt gaaf... gaafe blog!! ;-)

opoe

nou mir dat was een heel verhaal heel erg leuk had niet gedacht dat je het naar je zin zou krijgen ik ben wel een beetje anwinnig maar de weken zijn hopelijk zo weer om geniet maarlekker van euro dis en weer tot horens xxx

oevpoe

eventjes correktie bedoelde zo erg naar je zin zou krijgen groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active