mirjamvanslooten.reismee.nl

Disneyland Parijs

Bonjour tout le monde!

Tijd om jullie weer eens te vertellen wat ik hier allemaal uitspook. In mijn vorige blog schreef ik al dat ik ziekjes was en dat heeft ook flink doorgezet. Heb zondag en maandag hele dag op bed gelegen en veel geslapen! Romane en Fred waren ook ziek. Eigenlijk moest ik maandag werken ( ik ben op maandag met 3 kids van 8 tot 7 alleen ) en ik kwam dus ook aangekleed boven, al voelde ik me vreselijk. Maar Fred was zo lief om van zijn werk thuis te blijven, zodat ik kon uitrusten en beter kon worden. Hartstikke lief dus! Fred vraagt ook heel vaak of alles goed is enzo, en of ik niet vaker naar huis wil etc. Ze zorgen dus goed voor me hier! Om eerlijk te zijn zat ik toen okok wel eventjes in een dipje. Want hoe lief mijn gastgezin ook doet, als je ziek bent wil je toch eigenlijk het liefst op je eigen bedje thuis liggen. Maar gelukkig duurde dat dipje niet lang! Dinsdag voelde ik me wat beter en ging ik vol goede moed aan het werk, totdat ik keihard van de trap afviel. ( Blond, ik weet het. ) Dat deed echt hartstikke pijn en ik zit nu nog onder de blauwe plekken en bloeduitstortingen. Ik kon m'n hoofd niet eens draaien. Elisabeth wou al naar de dokter met me, m'n hele rug was/is gewoon kapot. Maar ik ben niet gegaan en Elisabeth kwam vorige week elke dag met wel 2x een warme pittezak, en dat heeft wel geholpen, gelukkig!

Vorige week was het hier ook suuuuuuuuuuupermooi weer. Dinsdag ben ik lekker de stad in geweest en heb ik een beetje gewinkeld. Er zijn hier echt teveel leuke winkels voor mijn au pair loontje. Donderdag en vrijdag was het hier boven de 20 graden. Heb vrijdag heerlijk in de tuin gezeten met mijn boek in mijn rokje en topje. Dat was echt eventjes genieten. Ik ben toen ook eerder de bus uitgestapt om het laatste stuk door de stad heen te lopen naar school. Telkens als ik door de stad loop dan denk ik: 'wow, wat is het hier ook vreselijk mooi!' Het liefst wou ik het aan jullie allemaal laten zien!

Franse les gaat ook steeds veel beter. Sinds 2 weken behoor ik (voor mijn gevoel) niet meer tot de slechtsten van de klas. Vorige week gingen we winkeltje spelen en verkocht ik gif aan mijn medestudente! ( Ik sprak de ss van poisson (vis) niet hard genoeg uit :p ) Bij mijn gastgezin spreek ik eigenlijk alleen maar Duits. Dat spreek ik nu zo'n beetje vloeiend. Johanna praat altijd Duits tegen mij en Louise nu ook steeds meer. Vorige week was ik in gesprek met Louise en ik vertelde zo een heel verhaal in het Frans. Iedereen keek me vol ongeloof aan, want mijn grammatica was correct en ik sprak met de snelheid van een echte Franse! Ik wil mijn Frans wel in de praktijk brengen, maar als Duits zowat vloeiend gaat, en bij Frans moet ik nadenken, dan is Duits praten toch wel makkelijker. Ach ik zie het maar zo: In plaats van 1 taal, leer ik er nu 2! :)

Vorige week heb ik wel iets superengs meegemaakt. Normaal gesproken pak ik na Franse les de bus U en die stopt bij ENIM, waar Elisabeth me ophaalt. Dinsdag kon Elisabeth me echter niet ophalen en moest ik naar het centrum lopen om daar de bus 11 te pakken, die stopt achter mijn huis. Hoeveel ik ook van de stad hou overdag, 's avonds vind ik het vreselijk! In de stad zijn veel zwervers en veel hangjongeren. Aangekomen bij de bushalte, moest ik nog eens 50 minuten wachten op de bus. Ik ging zitten op een bankje en wachtte. Na een paar minuten kwam er een zwerver aan die dingen aan mij vroeg. In zo'n geval doe ik altijd alsof ik iemand niet versta en gelukkig liep de zwerver al snel weg. Toen kwam hij terug en bleef om het bushokje heendraaien. Uiteindelijk ging ie naast me zitten en ging hij zijn tas uitpluizen. Daar kwamen allemaal oude hamburgers etc. uit en toen hij een ander vak opendeed haalde hij daar 4 (!!!) messen uit. 2 Zakmessen en 2 gewone, LANGE messen. Nou geloof me, toen werd ik wel even bang! Ik was ook superblij toen eindelijk de bus aankwam. Toen ik de bus instapte rook het naar drugs en alcohol etc. Ik ging zitten en hoopte dat de reis zo snel mogelijk voorbij was, want die zwerver was ook de bus ingestapt. Na nog geen 2 straten kwam er politie aanscheuren en stopten voor onze bus. ( 2 auto's). Daar sprongen 7 politieagenten uit en die stormden de bus in terwijl ze van alles schreeuwden. Ik verstond er natuurlijk niks van, alleen het woordje: fumer (roken). Ze trokken de jongen die aan de andere kant van het gangpad van mij zat heel hardhandig de bus uit terwijl ze bleven schreeuwen. Ik weet nog steeds niet wat er nu precies aan de hand was, maar ik neem aan het dat met drugs te maken had. De jongen was een jaar of 14 en rook ook flink naar wiet. De reis kon mij niet snel genoeg gaan. Toen ik eindelijk de bus kon uitstappen, moest ik nog door het park lopen dat achter mijn huis is. Daar waren opnieuw allemaal hangjongeren en ik zag dat ze een lijntje snoven etc. Ik MOEST perse daarlangs, wilde ik naar mijn huis. Die jongens begonnen allemaal dingen naar me te roepen en liepen achter me aan enzo. Nou toen was ik er ook dood mee aan. Toen ik eindelijk thuis kwam, was ik ook wel even van het bord. Dit valt te verwachten in grote steden, maar voor mij was het toch wel even schrikken. De volgende x als Elisabeth me weer niet kan ophalen, ga ik wel niet naar Franse les, want dit was echt een rotavond!

Vrijdagmiddag kwam mamminiene hier ( moeder van Fred ) om dit weekend bij ons te logeren en op Alexis te passen, want wij gingen naar Disneyland Parijs! Zaterdagochtend om 6 uur vertrokken we in een grote bus. Alle kids+ik behalve Louise hadden reistabeltjes ingenomen. En na nog geen 10 minuten ( 06.09 precies ) gaf Louise al over. En dat duurde zo'n beetje de hele reis. Ik kon dus ook niet echt slapen, als je een kotsend kind naast je hebt zitten. De reis duurde 4 uur en om half 11 liepen we in het park. Hele leuke dag gehad! Romane huilde bij elke attractie en Noemie was ook wel erg bang. Louise was de stoerste en ging overal lachend in. Johanna wilde ook in de wat 'stoerdere' attracties, maar bij de attractie waarin je in een babytreintje ( het was een attractie voor de 'allerkleinsten' ) ging, huilde ze vreselijk. Haha. Ik moest soms echt wel lachen. Het was St. Patricks day, dus er liepen heel veel Ieren rond, er was een Ierse parade en er liepen Leperchaunen in het park rond. Veel Ierse muziek ook. Harstikke leuk, op deze manier had ik ook nog een beetje Ierland! Het was echt een superleuke dag en ik ben echt blij dat ik meemocht met mijn gastgezin. 's Avonds om een uur of 11 waren we weer terug en toen waren we allemaal ook vreselijk moe. Zondag zijn we niet naar de kerk gegaan, maar heeft Fred een kerkgeschiedenis verhaal vertelt en gingen we liedjes zingen etc. De rest van de dag heb ik lekker veel geslapen en rustig aan gedaan.

En vandaag is het weer maandag. Fred is voor een paar dagen naar Duitsland weer en ik ben weer heel de dag alleen met de kids tot een uur of 7. Alles gaat nog goed met me. Ik voel me goed en ik raak gewend aan het Franse leventje. Toch voel ik me af en toe wel een beetje alleen. Vrienden maken is echt moeilijker dan ik dacht. Ik had vorige week met een Poolse au pair afgesproken, maar zij was al 26 en liet ook wel merken dat ze niet zo'n behoefte aan mij had. Jammer genoeg. Denk dat er dus binnenkort ook wel weer een weekendje Urk op de planning staat. En bezoek is hier ook meer dan welkom natuurlijk! :) Ik heb plek genoeg in mijn kamer, dus dat is geen punt. Nou dit was het wel weer zo'n beetje. Zodra ik weer wat interessants te vertellen heb, komt er weer een blog!

Un grande bisou, Mirjam

Reacties

Reacties

je tantetje

Lekker gelezen... zo leuk om je zo te volgen!
Wat een schril verhaal met al dat drugs gebeuren!!!! Net wat je zegt blijf de volgende keer maar thuis, want wij hebben geen zin om je de volgende keer uit een `ginkien`te vissen met een mes tussen je ribben!

Fijn dat je het verder zo naar je zin hebt...
Tot snel
dikke poes van ons

je tutte

Dus als ik het hier niet meer zie zitten kun je me daar verwachten......

opoe

nou mirjam dat was allemaal niet zo leuk om te lezen maar is gelukkig goed afgelopen en daarna een hele leuke zaterdag pas maar goed op jezelf en gelukkig heb je hele lieve mensen om je heen kom maar weer gauw weekendje groetjes xxx

collegaatjen

Wat een verhaal zeg! Jij maakt wat mee daar! Ik zie het zo voor me, je schrijft echt leuk!:D
En wat super gaaf dat je in disneyland geweest bent!
Ik hoop dat je snel moas vind hoor! Want een leuk gezin is top, maar in je vrije tijd wil je toch ook wel leuke dingen doen en dat is alleen ook niks..
Nou heel veel succes, en werk ze!;)

Xx grietje

Geja

Ik zou wel een weekendje naar je toe willen komen, maar ik durf die reis echt niet alleen te maken! Ik ben jou niet! En ik kan alleen maar gebrekkig engels! Lijkt me wel gezellig om daar met jou een paar dagen lekker te strunen. Vooral die antiek winkeltjes natuurlijk! Maar ik ben blij dat je het naar je zin hebt daar, maar je moet wel wat voorzichtiger worden hoor! Anders moet je maar een busje Pepperspray voor je kopen, heb je toch wat om je te verweren...
Nou een dikke poes van ons

Anoniem

Wauw, Disneyland Parijs, wie wil daar nou niet een keer geweest zijn! Ben stiekem wel beetje jaloers...
Doe vooral voorzichtig daar en succes met je school!
Ik hoop nog een keertje langs te komen deze lente!

karin

eindelijk kon ik je verhaal lezen....
tjonge wat een toestand en inderdaad ga maar niet meer alleen doodeng die hangjongerenen in die bus brrr skril hoor! maar je schreef daarna gelukkig ook wat leuks
DISNEY wauw dan ben ik toch wel een beetje jaloers op je
groetjes doei doei
een knuffel van de bakkertjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active