mirjamvanslooten.reismee.nl

Een trotse au pair!

Bon soir!

Hoop dat jullie allemaal fijne paasdagen gehad hebben. Ik in ieder geval wel! Het was vreemd om voor zo'n lang weekend thuis te zijn, maar het was ook wel erg fijn! Dinsdagnacht rond 1 uur was ik EINDELIJK 'thuis' ( lijkt wel alsof ik 2 thuis'en heb! ) na een hele lange reis. Laat ik het maar zo zeggen: Ik heb zowat de hele stad Brussel nu gezien! Gelukkig had ik gezelschap, dat scheelde! Woensdag mocht ik een beetje uitslapen, want ze hadden wel door dat ik kapot moe was van de reis. Toen ik mijn kamer in kwam waren er door mijn hele kamer heen paaseitjes en paashazen verstopt. En er stond een mandje op mijn bed. Echt superlief! :)

Vandaag moest Fred voor z'n werk en dagje naar Duitsland en mijn uren zijn gewijzigd, omdat de kids vakantie hebben. Noemie sliep vannacht bij iemand uit de kerk dus ik moest me maar om 4 kids bekommeren. En nu kom ik bij de titel bij m'n verhaal: Ik ben supertrots op mezelf. Ik wil niet 'groos' doen, maar zo is het nu eenmaal. Johanna wilde zelfs een standbeeld voor me oprichten! Wat ik gedaan heb? Ik heb Alexis leren fietsen! En geloof me, dat is echt iets om trots op te zijn. Elisabeth en Fred zijn al weken bezig om Alexis te leren fietsen. Bijna alle zaterdagen zijn daar zelfs aan gewijd. En als je al met het fietsje in de buurt kwam van Alexis begon hij al vreselijk te gillen en te huilen. En ik heb in 1 uurtje ( Elisabeth moest Noemie ophalen ) Alexis leren fietsen. De buren hingen zelfs uit de ramen en kwamen de straat op om me te feliciteren. ( Die zullen wel blij zijn dat ze Alexis niet meer elke dag horen gillen en huilen :p ) Alexis riep de hele tijd: GOEDZOOOO! ( Ik leer hem veel Nederlandse woorden. ) De lach die op zijn gezicht kwam toen hij eindelijk doorhad hoe het moest, is niet meer verdwenen. Onbeschrijflijk als je dan ook die vreugde ziet op het gezicht van Alexis! ;) Toen Elisabeth terugkwam was ze ook superblij en bedankte me wel 100 keer. Fred werd natuurlijk gelijk gebeld en ik was de held van de dag! :)

Ik zag best op tegen de vakantie omdat het druk is om 5 kids om je benen te hebben en ze bezig te houden. Gelukkig gaat tot nu toe alles goed! Vanochtend heb ik met de kids hun slaapkamers opgeruimd en Johanna gaat elke ochtend naar die 'Mini-schule'. Zij speelt in een toneelstuk Hans en Grietje ( maar dan op z'n Duits ) en zaterdag is de voorstelling. Zaterdagmiddag gaan we logeren bij de broer van Elisabeth. Die woont net iets onder Strassbourg, tegen de grens van Duitsland aan. Ben benieuwd hoe het daar zal zijn!

Tot slot: Elisabeth heeft Christelijke cd's gehad van een vriendin van haar. Superfijn om naar te luisteren. Zijn 2 mannen op gitaar en het klinkt echt heerlijk! Het zijn gezangen/gospel liedjes, maar dan op z'n Frans. Hier mijn favoriet: ( zeker het luisteren waard! :)

http://www.youtube.com/watch?v=EyB-yredX1c

De kids waren vanavond allemaal in bad geweest. Daarna zaten ze op een rijtje te wachten tot ik hun haren ingevlochten had en ondertussen heb ik hen 'Handjes gevouwen' geleerd. Daarna gingen we brood eten en ging Elisabeth op de piano liedjes spelen en gingen we zingen. Vervolgens alle kids op de bank en gingen we bidden. De kinderen mogen om de beurt bidden. Dat vind ik echt een fijn moment. Ik word vaak genoemd in de gebeden en mijn hele familie wordt elke dag gezegend. Heerlijke kindertjes ook! :)

Nou, ik wens jullie allen een bonne nuit!

xx vanuit Metz

Reacties

Reacties

Bertine

Mooi verhaal!
Je verricht volgens mij alleen maar goede daden daar! ;-)

Tante Geja

Nou, ik moet nog maar zien of je daar nog ooit weggaat!
Ik ben superblij dat het daar zo naar je zin hebt.

je tantetje

Net wat Geja zegt ik zou me nog maar eens 10 x bedenken voor je daar weggaat!!! Volgens mij krijg je het nergens meer zo goed!

Heerlijk om weer van je te lezen...
Dikke knuf

opoe

he mirjam hoorde al van je moe dat je zo lang onderweg bent geweest maar is gelukkig allemaal goed gekomen fijn he dat je weer blije gezichten zag geeft eensupergoed gevoel en dan een leuk uitje boft maar hecht je maar niet te veel weet het he nou lees wel weer wat dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active