mirjamvanslooten.reismee.nl

Le mariage

Bon soir al mijn trouwe volgers!

Zaterdag was het dan eindelijk zover, le mariage! Jeremey ( broertje van Elisabeth ) trouwde met Laurence. Vrijdagmiddag vertrokken we naar Montbeliard. ( Elisabeth was 's ochtends al heengegaan, waardoor ik alle kids klaar moest maken wat me weer een leuk compliment opleverde! :) ). We sliepen bij de broer van Elisabeth, Frederic en zijn vrouw Beath. Suuuuuupergroot en mooi huis weer ( 9 slaapkamers!!! ). Zaterdagochtend moest ik er al vroeg af omdat ik weer de kapster was. Gelijk de 2 meiden van Frederic en Beath erbij gedaan. Kreeg er vreselijk veel complimenten over de hele dag door, en als ik niet wist wat ik hierna zou doen, waarom werd ik dan geen kapster? Complimenten genoeg dus weer! We gingen eerst naar het gemeentehuis en daarna bij mamy en papy eten met de hele familie. Erg gezellig! Daarna gingen we naar de kerk waar ik af en toe tranen in mijn ogen had. Wat zijn bruiloften ook mooi! Jeremy en Laurence hadden zelf geloften geschreven, erg mooi verwoord allemaal! Mooie liedjes gezongen ook. Toen het bruidspaar de kerk verliet speelde de muziek het liedje van junglebook. ( Wat je van beeeeeeeren leren kan, van slimme beren leren kan etc. ) Gelukkig hadden ze er dan wel een Christelijke tekst op geschreven! Daarna kwam het 'leuke' gedeelte: Vin d'honneur. Het was tegen de 30 graden aan ( natuurlijk ben ik ook weer flink verbrand ) dus alles geschiedde buiten. Grote partytenten met heeeeeeeeel veel lekkere hapjes, wijn en champagne in overvloed. Voor de kids was er ook meer dan genoeg snoep. Gezellig gebabbeld met veel mensen. Dit duurde ongeveer van 4 tot 7. Vin d'honneur is bedoeld voor alle mensen die in de kerk waren en het bruidspaar willen feliciteren. Om 7uur gingen alle genodigden naar de feestzaal. (Ongeveer 120 mensen denk ik. ) Hier werd het pas echt 'fransig.' Om half 9 begonnen we met het voorgerecht en om 2 uur 's nachts zat ik pas aan het nagerecht. Er waren 6 gangen met echte Franse dingen zoals foie gras. ( Je n'aime pas!! ) Tussen de gerechten door werden er allemaal stukjes etc. opgevoerd. Erg grappig en leuk allemaal! Ik was er al op voorbereid dat er flink wat gedanst zou worden, dus ik was erg nieuwsgierig. Maar mijn mond viel open van verbazing toen ze gingen WALSEN! ( Walzen? ) Ik werd ook ten dans gevraagd, maar ik had nou niet bepaald genoeg wijntjes op om te doen alsof ik ook kon walsen ;) . Na 3 walsen hielden die Fransen het ook voor gezien en werd er 'normale' muziek gedraaid!

Leuk om te vertellen: Jeremy vond het lastig om mij aan een tafel te zetten, dus het verhaal gaat rond dat hij mijn foto aan al zijn vrijgezelle vrienden heeft laten zien en er 1 wel erg enthousiast was over dat meisje met blonde krullen en blauwe ogen. Nou ik kan jullie vertellen, als dat de jongen was die naast mij zat 's avonds dan was hij of erg verlegen of hij had een dikke afknapper van me gehad toen hij me in real life zag, aangezien we niet meer dan 'bon soir' uitgewisseld hebben met elkaar. Ach, ik heb toch liever een Urker! ;)

Al met al dus echt een superdag gehad, lag tegen half 4 ook pas in m'n bedje! Ik hoorde er echt bij deze dag en iedereen begon een praatje met me. Het bruidspaar kwam ook speciaal op me af om me te bedanken voor mijn aanwezigheid etc., wat ik echt erg fijn vond. Ik voelde me eerst een beetje raar dat ik heel de dag erbij mocht zijn, zo goed ken ik het bruidspaar nou ook weer niet! Maar er werd me op het hart gedrukt dat ik zelf uitgenodigd ben en niet alleen maar mee ben omdat ik nu eenmaal bij het gezin van Elisabeth 'hoor.' Vond het supergaaf om een Franse bruiloft mee te maken! :)

Om eerlijk te zijn begin ik de dagen nu ook wel af te tellen totdat ik weer op Urk ben... Het Franse leven is erg goed, maar niet voor mij. De eettijden kan ik maar niet aan wennen en de eetgewoontes ook niet. Ik ben geen echte Franse en ik zal het ook nooit worden. Ik kan niet wachten totdat ik weer aan een gebakken vissien zit...! ;)

Liefs uit Metz

Reacties

Reacties

je tantetje

Wachten dat je aan een gebakken vissien zit???? Ik dacht dat je ergens anders op zat te wachten? Die baby moet jou wel erg leuk vinden anders wachtte die niet op jou!!! ;))

xxx

opoe

nou mir ik heb je blog weer gelezen en ben blij dat het franse leven je toch maar niet bevalt en dat je weer naar een urker vissien velangd.ok vor mn zelf hoor knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active