mirjamvanslooten.reismee.nl

Een week hier...

Hoi alle lieve mensen die in mijn blog geinteresseerd zijn!

Wink

Nou mijn eerste werkweek zit erop! En wat ik ervan kan zeggen? Het is niet wat ik me ervan voorgesteld had! Ik weet wel dat ik hier nog maar een week ben, maar ik mis Urk nu al vreselijk! Een lekker gebakken vissien en gewoon een plekkien bol met hagelslag! En lekker kost eten, niet alles kant en klaar uit een oven!En lekker gezellig aan tafel eten, niet alleen aan een tafeltje zitten terwijl de rest wel bij elkaar zit... Ik kan me die dag op schiphol nog zo goed herinneren, waarom lieten jullie me ook alweer door de douane gaan?!?! En ik wou dit nog wel zo graag, hier had ik het al jaren over! En nu ben er ik net een week en ben er ik al weer mee aan. En dan heb ik nog 23 weken te gaan.. Ik hoop echt dat het nog beter gaat worden hier! Maar in die tussentijd moet ik maar het beste ervan maken.. Ik geef niet zomaar op!

Wink
Als ik me trouwens heel erg rot voel, loop ik meestal naar de pier. En als ik dan de zeelucht inadem en geniet van de prachtige natuur en het uitzicht, voel ik me wel iets beter.

Qua werk valt het allemaal best mee! Hoef maar amper huishoudelijk werk te doen, dus dat scheelt. Met Isobel heb ik elke dag een uurtje alleen, en dat is heel leuk. Ze is echt schattig! Ze vind mijn naam moeilijk om te zeggen, dus noemt ze me Mary! Isobel is al goed aan me gewend. Alleen vind ik het jammer dat zij en Dani altijd gelijk hun zin moeten hebben! Als ze dat niet krijgen gaan ze gelijk huilen. En Dani draait dan helemaal door.Die gaat slaan en brutaal doen enzo. Die kijkt overigens de hele middag pirates of the carribean en gaat dan vechten enzo. Als hij vraagt of ik met hem wil spelen zeg ik: I will play with you, but I don't want to play fightgames. Nou en dan wil hij gelijk niet meer met me spelen!

Tongue out
Van de week moest ik trouwens wel lachten om hem. Hij vroeg aan mij: What's your voices name? Nou ik snapte er niks van! Na lang gepuzzel kwam ik erachter dat hij bedoelde wat voor taal ik sprak, dus ik zei: Dutch. Dani: Dutch? That's very short, Engelish is a longer word! Dus ik zeg: You can also say Nederlands! Dani: Oh, than I call your voices name Nederdutch! Haha, op dat soort momenten denk ik: Ohja, ik weet weer waar ik het voor doe! Alleen jammer dat ik amper zulke momenten meemaak!
Wink
Alex van 17 maanden is trouwens nog niet gewend aan me! Grainne heeft me veel 1 op 1 tijd met hem gegeven, maar het werkt nog steeds niet optimaal. Dus hopen dat dat volgende week veranderd, want heel de week met een huil Alex zitten is ook niet best!

Ik heb voor vanmiddag met een Franse en een Duitse au pair afgesproken in Galway. Dus zal mij benieuwen! Even er tussenuit..

In november ben ik trouwens een week vrij! En in december ook. Ik hoop dat ik de data's zo snel mogelijk krijg, want dan kan ik een vlucht naar huis boeken! En heb ik iets om naar uit te kijken. En als er in de tussentijd iemand wil langskomen, dat kan altijd!

Wink
Nou zoals jullie merken ben ik dus vreselijk anwinnig, dus blijf alsjeblieft veel berichtjes sturen! En ik wil alles van Urk weten! Alle roddels enzo, alle weekend verhalen, wie met wie wat heeft enz. Zodat ik me toch niet helemaal afgezonderd voel!
Tongue out

Liefs Mirjam

Reacties

Reacties

lydia

http://www.youtube.com/watch?v=WJUT-TCYZ1Y&feature=youtube_gdata_player. Aan dit liedje moest ik denken bij t lezen van je blog.. probeer er evengoed wat leuks van te maken! xx

janneke

hej mirjam,
wat jammer nou dat het je niet zo goed bevalt en je had er nog wel zo'n zin in! het is ook wel een beetje raar dat je in je eentje moet eten enz door met elkaar te eten en samen de basisdingen te doen krijg je wat meer een band lijkt mij.. gelukkig heb je daar andere aupairs waarmee je af en toe kunt afspreken en leuke dingen mee kan doen ik denk dat je daar ook wel van opknapt weet je het is nog maar het begin en mischien komt het allemaal nog wel dat hoop ik voor je! als je je gelukkig voelt bij de natuur ga dan lekker vaak de natuur in..
heeell veeell succes
groetjes janneke

hennie

zeker jammer hoop dat je volgende blog wel wat opgepepter is oor en wat jammer van je heimwee! Heel urk verwachte van mij dat ik t ok niet langer dan een maand uithield maar zit hier nu een maand en praaten nu al over verlenging van jaar zo goed heb ik t nor men zin! vooral veel met andere aupairs afspreken en zoveel mogelijk leuke dingen doen!! geniet ervan meis :) denk dat t heel moeilijk word als je op urk bent geweest en je weer terug moet denk dat je dan echt niet meer wilt als ik t zo lees...
veel succes

Liesbeth Z

Alleen alles van Urk? Hmm das dan jammer... want daar kan ik je niet over inlichten! ;) En om je nou alles over Dronten te vertellen maakt je ook niet veel uit denk :P
Hoop dat je in December met Kerst vrij bent, kun je dan lekker naar huis toch? Mag je gewoon de hele tijd visite ontvangen? Dat is wel mooi!
Liefs Liesbeth
Geniet van de leuke dingen!!

margreet

murgen lekkere ,hoor je alles ,ins en outs haha .
hoop echt dat skypen gaat lukken .wil je stem weer even horen .
liefs en "zet duur" or,komt goed
xxx

je tantetje

Ok even voor de duidelijkheid!!!!! Wij wilden je niet laten gaan dat zag je aan die bult zakdoekjes! Jij wist niet hoe snel je door de douane heen kon rennen....

Kreeg net je brief, gaaf man leuke post ontvangen!
Alles komt goed, november is het bijna...

dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active