mirjamvanslooten.reismee.nl

Update vanuit het zonnige France

Bonjouuuuur!

Hier weer een update vanuit het zonnige France! Het is hier al een paar weken rond de 20 graden. Elke dag een strakblauwe lucht met een zonnetje, ik vind het best! Vorige week zaterdag besloot ik met een boek naar het park in de stad te gaan, om me daar op het gras te installeren en lekker heel de middag te lezen in de zon. Dat ging eventjes goed totdat de hooikoorts toesloeg. Ik was hier al bang voor en had mijn moeder al de opdracht gegeven om medicijnen op de post te doen, alleen zijn die nooit aangekomen. ( Kennelijk mag je geen medicijnen op de post doen! ) Toen maar zelf naar de pharmacie gegaan en wat voor m'n allergie gekocht. Ik dacht nog: '5 Euro voor een doosje tabletjes, wat goedkoop!' Totdat ik het openmaakte en er maar 7 tabletjes inzaten, pff.

Vorige week zijn mijn Franse lessen gestopt. We moesten de laatste lessen examens maken om te kijken of we op het 'goede' niveau zaten. En met trots kan ik mededelen ( ik ben echt trots op mezelf ) dat ik tot de top 4 behoorde met mijn resultaten! ( Ik had 15 leerlingen in m'n klas. ) Ik was daar echt superblij mee, in aanmerking genomen dat ik maar 6 weken(!) Franse les gehad heb en de rest van de klas al in september is gestart! ( En dat ik niks van de eerste 2 lessen heb begrepen, haha. ) Ik heb nu niveau A2. Dat betekend dat ik me in principe kan redden in de Franse taal. Ik vind het erg jammer dat de lessen gestopt zijn nu, want ik begon er nu pas echt in te komen.. Ook was het erg interessant om met zoveel verschillende mensen in een klas te zitten! Ik had mensen in de klas uit Zuid Afrika, Duitsland, Italie, India, Estland, China, Mexico&Spanje. Donderdag zijn we met de hele klas uit eten geweest in de stad, erg gezellig!

Haha, onder het schrijven van deze blog werd er aangebeld. Stonden er 2 Jehova getuigen voor de deur die een heel verhaal afstaken. Dus ik ze heel netjes onderbreken en vertellen dat ik niet zo goed Frans kan praten, maar dat ik al in Jezus geloof. Nou dat geloofden ze niet zo erg volgens mij dus ik kreeg evengoed een folder in mijn hand geduwd. Snap ik ook wel, denk dat wel meer mensen op die manier Jehova getuigen afschepen! En Christelijk zijn hier in Frankrijk is ook niet 'normaal' dusja..

Afgelopen zaterdag zou ik samen met Elisabeth naar Trier gaan. Trier staat bekend als de oudste en mooiste stad van Duitsland en er is genoeg te bewonderen daar. Ik had er echt suuuuuuperveel zin in en ik keek er heel erg naar uit! Totdat ik vrijdagavond echt vreselijk ziek werd. Echt heel erg. Hele nacht in de weer geweest, hoge koorts erbij. ( Moe: mijn badkamervloer is niet zo genezend als die thuis! ) Dus ik kon zaterdag niet mee. Ik baalde echt vreselijk! Heb het hele weekend op bed gelegen. Vandaag wel weer aan het werk, maar voel me nog niet 100%!

Ook is de brievenbus tegenwoordig gevuld met brieven en kaarten voor mij. Echt superleuk! En de pakketjes die ik krijg ook. Post ontvangen vind ik altijd al leuk (behalve rekeningen ) , maar hier in het buitenland is het dubbel zo leuk.

Ik ben hier nu alweer ruim 2 maanden en het leventje hier verveeld me nog niet. Wat ook erg raar zou zijn, aangezien er in een gezin met 5 kids altijd wel wat loos is! Donderdagavond hoop ik weer thuis te zijn tot en met dinsdag. Daar heb ik heel erg veel zin in! Ook ben ik druk bezig plannen te maken voor wat ik deze zomer en daarna wil doen. Australie staat bovenaan mijn lijstje, daar wil ik heel graag naar toe. Maar jullie worden uiteraard hiervan op de hoogte gehouden, zodra er iets van mijn plannen bekend is!

Au revoiiiir en misschien tot dit weekend! :)

xx vanuit France!

P.s. Ik ken ondertussen al 3 kinderliedjes uit m'n hoofd! Echt supergrappig. Johanna moet binnenkort ergens zingen en het leek Elisabeth wel leuk als ik haar een Nederlands liedje aan zou leren, ben benieuwd of dat gaat lukken!

Reacties

Reacties

Corine

Hey Mir! Wat top dat je lekker dit weekend naar Urk komt.. Trier is trouwens een GE-WEL-DIGE stad.. Echt de moeite om d'r nog eens naartoe te gaan.. Je kan d'r TOP winkelen, haha! :-) Vanavond met MV skypen? ;-)

salutations et baisers! (als ik het goed schrijf, haha)

Jelle boos

Leuk dat het je nog steeds bevalt!!???? Down under? Dan ga ik mee!!;)

Jelle boos

hoe die vraagtekens daar komen snap ik niet dus dat is een foutje!;)

The blogger

@Corine: ja Elisabeth vond het ook zo jammer voor me, dus binnenkort gaan we nog een x heen! :)

@Jelle: Kom eerst nou maar eens langs hier in Metz, je hebt teveel praatjes! Haha.

Liesbeth

Hej!
Fijn om te horen dat je nog steeds geniet! :)
Kun je trouwens wat van dat mooie weer via de post terug sturen naar NL? Zullen we met blijdschap ontvangen!

Je moe

Als je zooooo ver weg gaat zit een weekendje naar huis er niet meer in hoor!!
Enne... welk liedje ga je aanleren??

je tantetje

Lekker gelezen pop, al wist ik het meeste al maar dat geeft niet mag graag van je lezen!
Lekker het weekend op urk, kan je met je moatjes knuffelen!!!
Australië ik stem tegen!!!!

liefs

Malissa

Moest even wachten, maar heb weer genoten! Hihi

Xxxx

Anoniem

Weer ontzettend leuk om je verhaal te lezen!
Gelukkig ben je weer behoorlijk opgeknapt!
Dat hele Australië verhaal vind ik prima, als je zorgt dat ik ook over kan komen! ;-)
Lijkt me wel wat, paar weekjes vakantie tussen de slangen in de tuin en kikkers in de wc (ja, dat heb je daar ook)!

The blogger

Hey Anoniem, ik vind jou lief! Tuurlijk mag jij dan overkomen, iemand moet toch die slangen en kikkers verjagen! ( Gaan we dan wel samen een kangaroe spotten en een koala aaien? )

Anoniem

Jazeker doen we dat! En we gaan ook naar een echte ranch (want die heb je daar) om schapen te scheren, lasso te werpen en hekken te repareren. Met zo'n mooie cowboyhoed worden we echte cowgirls, come on mate?!

The blogger

Yow mate, dat doen we. Met een overall aan ( zo'n geruite.) En ons haar in 2 vlechten. En zo'n gebruinde sixpacker komt ons dan helpen met hek te repareren. Vervolgens gaan wij dan op ons paard de schapen bij een drijven en dan lekker naar het strand surfers kijken! ( Hoor jij de theme van McLeods daughters al ? )

Anoniem

Haha! Wist je dat de afstand van boerderij naar strand eerder een paar dagen dan een paar uur op je paardje rijden is?
Je hebt daar wel van die leuke dorpsrestaurant/bar/café's waar ze dan van die boerenfeestjes houden.
Mag je ook naar rodeo's, dat is zo ontzettend leuk!

The blogger

Owjaa, dan gaan we in onze cowboylaarzen, afgeknipte spijkerbroek, geruite blouse, cowboy hoed, sjaaltje om nek en haar in vlechten bier drinken en cowboydansen. ( Dan moet je met hak van je laars op de grond stampen, you know! )

Anoniem

Ik vind dat allemaal heel leuk, behalve die vlechten dan. Oh er komen ook vaak wilde dieren voor he, waarop je dan moet jagen omdat ze anders het vee opeten. En dan slaap je 's nachts midden in de wildernis waar je allerlei enge beesten hoort, omdat je moet wachten tot het wilde dier in de buurt is. I love Australië, can't wait!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active